lördag 2 februari 2008

Shoppinggalning

Helgen är ung!



U skulle till Göteborg på finfest igår, och jag blev överlämnad åt syrran, som fick sitta systervakt. Medan U festade loss( kom hem efter 03.00), satt vi och slöade i soffan och la oss vid midnatt. Jag var som vanligt trött, och även om vi drack bubbeldricka så ville jag lägga mig så "tidigt". Jag är alltid tröttast av alla. Illa illa. men å andra sidan är jag en morgonmänniska, vilket jag inte har mycket glädje av, eftersom inget kul händer då. Och alla verkar tycka att det är störande och jobbigt. Bara för att jag vill ha sällskap och någon att dricka frukostkaffe med. Klockan nio en lördagsmorgon.

Ja, U kom hem mitt i natten, väckte mig och vi fick leta tandborstväska som svärpojkvännen hade lagt bort. Det var ett äventyr, eftersom jag först trodde att det bara var stackars U som var full och lullig, men det visade sig att väskan verkligen var borta. Tillslut fick vi väcka svärpojkvännen, som snällt hade hängt väskan bland alla jackor.

Ja, och idag vaknade vi och så bar det iväg till stan. jag inhandlade världens sötaste Odd Molly klänning och en topp. Och lite trosor. U var snäll och väntade. Och väntade. Sen åkte vi inte till Freeport fast jag ville, för att handla mer Traderafynd. U tyckte det var nog med shopping för min del. Vilket fall lyckades jag ändå övertala honom att svänga förbi HM´s outlet i Borås. Och OJ! Inte bara billigt, megabilligt! Så jag Traderafyndade 21 plagg ( klänningar designade av Madonna!!!) för sammanlagt 320 kr på 10 minuter. Sen stängde dem. Inte illa!

Så vi har haft en riktigt bra helg båda två. Nu återstår vindrickande, pizzaätande, bubbelbande kvar! Hurra, vad härligt det är med långa helger!

2 kommentarer:

LenaL sa...

Så härligt helgen började! Ja, bortsett från affärsspringet då, förståss :-)!

Hoppas du tar igen på gungorna vad du förlorat på karusellen.

Hoppas resten av helgen går i samma härliga stil, och att ni får vila ut riktigt ordentligt. Låter som om ni skulle kunna behöva det.

Kram!

Anonym sa...

Hör gärna av er nästa gng ni är i Gbg, det var länge sen vi sågs.