söndag 17 februari 2008

Nu är roliga veckan slut

Nu är roliga veckan slut och jobbet drar igång alldeles som vanligt imorgon. Men det gör inget. Ju mer jag funderar över att flytta, desto mindre vill jag. För min klass är bäst, och jag tänker inte lämna dem! eller min stuga. Inte än. Är inte mogen. Dessutom så kommer ju snart våren och sommaren, och då ska jag bo i stugan minsann!

U får pendla. Sen gör det ju inget om jag åker över till Huvudstaden ibland och shoppar loss. Idag var vi och kollade på rum som han kanske skulle hyra. Vaxholmen. Det var....sagolikt. Egen ministuga, havsutsikt, nyrenoverat, havsutsikt, liten trädgård, havsutsikt.....1 minut till småbåtshamnen....Wow. Kunde liksom inte bli bättre. Och det var helt ok om även jag var där på helgerna. Men tyvärr kattförbjudet. och då funkar det inte. För avundsjuka jag skulle må illa av om U bodde i ett drömboende, och jag inte kunde vara med. För katterna måste ha kattvakt, och då kan jag vara borta max en natt, och då är ju det hopplöst med påsk och ja.....med detta blev tjatigt.

Vilket fall var ett hus till salu bredvid det potentiella hyresrummet. Vi kollade in det, och blev störtförälskade. Om det inte hade kostat 7.200 000.

Vad annars har hänt i veckan? U´s syster K var här med sin man, över natten dessutom, så det blev vin och spabad och hemligheter. Och skvaller om U. Kan man aldrig få för mycket av! Sen kom även svärföräldrarna och sonen A. Alla älskar A!!! Sötare unge finns inte. Även om katterna var skeptiska.

Jobba jobba jobba. Och imorgon kommer min nya telefon!

1 kommentar:

LenaL sa...

Ack så trist att höra att ni åkte den långa vägen förgäves och hittade idealboendet utan att kunna ta det. Vi lider med er!

Vadå hemligheter???? Tjejhemligheter, det låter intressant. Usch, nu blir jag så där rysligt nyfiken som bara morsor kan bli :-)! Kul att höra att ni hade trevligt, i alla fall.

Hoppas det snart löser sej för er med boendet i kungliga huvudstaden.

Ha det så gott och kram till er båda!