fredag 1 februari 2008

Dubbeljäsp

Fredag morgon, inga lektioner, men jag måste ändå måste mig iväg till jobbet. För att visa upp mig. Jag är så trött så jag knappt kan prata. Då är det illa.

I förrgår var Skolverket på inspektion på skolan. De kom in i mitt klassrum precis när en elev skulle börja en muntlig redovisning. Min svagaste och mest förvirrade elev. Hon talade om Linköping kommun. Hennes första mening var " Naturguidens hållbarhet är mellan 1-3 år. Sen finns det många kändisar också".

Hon visste inte vad hon talade om. I 15 minuter. Sen gick mannen från Skolverket iväg till nästa klassrum. Ja, jag vet att han kollar på klassrumsklimatet, på om de fått välja ämne själva( de hade dem). Skolverksgubben frågade redovsingstjejen om han hade fått välja ämne själv. Då pekade hon på en kille i klassen och sa " Nä, han bestämde det". Say no more.

Min mobil är förövrigt inne på reparation. U lämnade in den. Fick ingen lånetelefon, och jag kan tänka mig att han var blid och snäll. Så jag tog saken i egna händer igår. Ringde till H3g s huvudkontor i Stockholm. Tjatade tills jag fick tala med högsta chefen. Tillslut fick jag alla fall tala med någon halvviktig person. Jag skrek och gormade.
Resultat? På måndag dimper en splitt ny mobil ner i min brevlåda. Nyaste modellen, inte dyraste, men bra kamera och bättre än min gamla. Det bästa av allt? När min gamla kommer tillbaka från lagningen, kommer jag att få behålla den med! Det lönar sig att vara förbannad ibland.

1 kommentar:

LenaL sa...

Så lysande med mobilen! Det är du verkligen värd efter allt strul!

Visst är det typiskt att det kommer störande moment vid de mest olämpliga tillfällen? Och en kontrollant är väl alltid ett störande moment, även under de mest gynnsamma förhållanden. Hoppas det inte blir nåt surt efter.

Ha det så gott!