onsdag 30 januari 2008

Jäsp

Vissa dagar är man tröttare än andra. Idag tillhör den trötta varianten.

Kanske beror det på att jag hade underligt livliga drömmar inatt. Drömde att jag var i en simulator på Liserberg. En sådan där variant där man sitte ri stolar som rör sig, och de visar en film på en stor duk. Vi ahde 3D glasögon och allt var så, riktigt oriktigt. För jag visste att jag var i en simulator hela drömmen. När åkturen var slut, gick jag ut från hallen och kom ut i det fria.

Så jag har åkt berg och dalbana i natt. Och det märks nu på morgonen. Känner mig yr och underlig. Skumt!

Igår fick jag en present på posten. Världens sötaste spindelstrumpor. Så väldigt söta så att jag skulle vilja glida runt med dem på jobbet. Men det passar sig kanske inte riktigt. Får bjuda hem folk istället! Tack för den fina presenten!!!! Lyste upp min annars gråa mobilstruldag!

Har bestämt mig för att försöka stanna kvar här ett tag. U får väl pendla, jag kan inte lämna mina söta elever. Och jobbet. Trivs alldeles för bra just nu för att ge upp det. Och stugan är så fin! Ja, före vi vet om han får fast, så är det ju egentligen inget att diskutera. Nu får vi bara hoppas att han får tjänstledigt här, så att han kan komma tillbaka hit efter sommaren om han inte får fast.

Det är så mycket lättare att uppskatta det man har om man inte är låst. Tidigare fick jag lätt panik här. Såg mig bo här och skrumpna bort. Nu har vi har ena foten på väg bort, vill jag plötsligt inte iväg längre.

Och ikväll blir jag nog klar med religionen!!!

1 kommentar:

LenaL sa...

Hoppas du återhämtat dej efter nattens äventyr! Kul att du gillar spindlarna, hoppas du får nytta av dem.

Jo, det är väl smartast att du stannar där du är tills det visar sej vart det bär hän med U's jobb. Hoppas bara att det inte blir för jobbigt för er med pendling och distans. Men det var nog nödvändigt för U att få komma bort från det nuvarande jobbet.

Lycka till med sluttampen av religionen!

Kram till er båda!