söndag 2 mars 2008

Imorgon är vi bara tre här

Usch och fy vad trist att U flyttar imorgon!!!

Samtidigt är jag inte riktigt gnällig än. Jag vet att det beror på att första månaden kommer gå svindlande fort. Det beror i sin tur på att:
a) nästa vecka ska vi på jobbresa till Malmö, åker onsdag, tillbaka fredag, när U kommer hem igen!

b) näst nästa vecka ska mitt arbetslag och jag på konferens i Stockholm, ( kommer dock inte hinna träffa U) och är en en gång borta från onsdag till fredag.

c) veckan efter det är U ledig på fredagen, långfredagen.

d) veckan efter det är påsk och jag är ledig, planerar in både Halmstad och Göteborg.

Sen är det april och då kommer jag nog börja märka av ensamheten. Får då händer inga skojiga resor eller ledigheter. Å andras sidan börjar våren så att jag kan fundera över att sätta potatis. Men det går inte att ta bort längtan efter U. även om färskpotatis är gott.

De senaste veckorna har vi just gjort ingenting. Det innebär satans massa melodifestivaler ( Avskyr avskyr avskyr Bengtzing) på lördagarna, två gånger Vasaloppstittande( ja, riktigt illa....men någon som kan förklara varför Vasaloppet går både igår och idag? Är det olika lopp Är det repris? är det elit kontra amatörer? Någon som vet?) och en himla massa Traderande.

Förövrigt har jag , hör och häpna, lyckats skriva en enkät till D-uppsatsen, och en inledning till C-uppsatsen. Jag är mäkta stolt och ska försöka pilla ihop en inledning till D´n idag. Jag måste jobba fort nu. I slutet av april ska jag vara klar, och somsagt, mars kommer mer eller mindre försvinna.

Inte blir det lugnare av att jag måste sälja min Göteborgslägenhet i början på maj. Renovering, mäklare, fotografering, börsnedgång...många problem när man pluggar och jobbar och bor i en annan stad. Någon som vill köpa en fin lägenhet med drömutsikt på Masthugget? Mysig tvåa med stor balkong och snarkande granne. Det vimlar ju plötsligt av mäklare som enligt tv-reklamen "bara" tar 5000kr, utan hake. Men haken finns. De verkar helt rudis. Förstår de inte att det är en hake att man måste sköta visningen själv? Att man dessutom måste fotografera lägenheten själv är ok för mig...men att sköta visningen själv, hur många fixar det? Somliga( jag) har ju varit vice ordförande i föreningen i massa år, så jag vet ju ganska mycket om bygget. men gemene bostadsrättsinnehavare har faktiskt ingen koll alls. Skulle inte vilja köpa en lägenhet för allt i världen av någon lekmannaförsäljare.


Igår tog jag förresten lite bilder till Us nya projekt. Höll på att få melodifestivalkramp och behövde lite riktiga synthinfluenser. Och detta är nog U´s första projekt jag gillar! Visst är korten snygga? Till Myspace

3 kommentarer:

LenaL sa...

Det låter som om du får fullt upp ett slag framöver. Vilken tur, då hinner du inte märka att U är borta. Men hur går det med X o Stålis när du är ute och far???

Nu har jag tillbringat en hel timme med att leta efter nya, fina bilder på Myspace, men inte sjutton hittar jag några! Var finns de? Kan man inte få se dem nån annanstans istället? Har i alla fall lyssnat på SI's senaste alster - hm... ´~` - och Radiumhospitalets - `~´ - Vet inte riktigt om de går upp mot Bob Marley eller Monica Zetterlund...

Ha det så jättegott, och lycka till med uppsatserna!

Kram

Ståålfågel sa...

Bilderna jag tänkte på är de två som ligger framme på själva sidan. ledsen om jag var otydlig...du ser ett U med blått ansikte, och ett med rödlila ljus överallt...

Spaceflowerblue sa...

Det finns tydligen hela 8 tävlingar i Vasaloppet, men vad jag såg på hemsidan så var det bara stora Vasaloppet som gick idag. Däremot var det Skejtvasan och Stafettvasan i fredags. Iosf har svt visat ganska mycket när åkarna har tränat hela helgen :)

Om du hinner vore det skoj med en fika på påsklovet! :)