måndag 3 mars 2008

Ödet

Ibland börjar man nästan tro på ödet.

Till min nya coola, men väldigt tunga och klumpiga mobiltelefon, ingick ett par hörlurar. Jag tycker de är helt underbara att ha när jag går långa mobilonader med syrran. Typiskt nog glömde jag dem på jobbet över helgen. var dock inte hundra på att de var på jobbet, letade lite strött, men imorse var de faktiskt där, på skrivbordet.

Tog med dem i eftermiddags, skulle gå en runda och prata i dem, men samtalet blev tidigt avbrutet, jag gick rundan, och poff, när jag var hemma var lurarna borta. Ja, det är de fortfarande. Gick rundan två gånger och letade, men de är borta.

Eftersom jag bara hann ha dem några timmar mellan de olika tappomgångarna, så kunde jag inte riktigt sörja. Funderar bara på ödet, de kanske ska vara borta.

I morgon ska för övrigt till simhallen med tjejerna( främst för muslimerna). Ja, kollega S ska också med, och det kommer minst sagt bli en heldag. börjar 08.10, och vi kommer, mötas på simhallen 18.30( ingen idé att åka hem), och vara i badhuset till 21.00.
Puh!

Sen bär det av till Malmö på onsdag. katterna kommer få vara ensamma två nätter, men jag ska vara hemma till12.00 på onsdag, så de klarar sig nog. Om de springer runt riktigt livligt kanske de dessutom lyckas starta larmet, och då får de sällskap av securitaskillarna.

Nu ska jag sakna U en stund, och sen ska jag sova.

1 kommentar:

LenaL sa...

Mystiskt, men det är nog som du säger, du skulle inte ha de här hörlurarna! Märkligt i alla fall att de kunde försvinna så totalt!

Ha det så jättegott i morgon, och simma lugnt. Låter i alla fall kul att kunna ta med tjejerna till badet, antar att de inte är där alltför ofta. Undrar var det ligger nuförtiden? På den gamla goda tiden, stenåldern på 50-talet du vet, var det i en hisklig gammal byggnad med världens elakaste tanter som övervakade att man TVAGADE sej överallt, med rotborste - jo, det är sant! - och aldrig blev de nöjda.

Hoppas det blir himla trevligt och intressant i Malmö, ha det så kul!

Sakna nu i frid och sov gott!