söndag 16 mars 2008

Första vårdagen!

Idag upplevde jag första vårdagen! Hurra!

Det innebär visserligen att det med all säkerhet kommer att snöa inom två tre veckor, men ändå, hurra!

U och jag vaknade ganska tidigt. U skulle göra kaffe, men glömde sätta på filtret. Det resulterade i ett spraymålat kök. Kanske ok, om man gillar att ha bruna stänk i taket, på kläderna, på golvet samt bakom dolda hörn. Om man inte gillar det, samt alla de små bruna kaffekornen som ingår, så kan man förstå vilken livad morgon vi hade.

Jag fick torka golv och dammsuga, U fick skrubba tak, tvättställ, väggar och lite överallt. Att vi lyckades hålla humöret uppe är ett mirakel. eller så var det hela så fånigt att det bara inte gick att bli sur.

Efter att stugan vårstädats, gick vi en låååång promenad. Vi letade lite tafatt efter ett hus som skulle vara tillsalu mitt i skogen, men hittade istället en bunt ledsna instängda kor, två stora hundar, och en underbart solig slänt där vi borde haft kaffetermosen redo. det var där i slänten som våren kom!Vi letade också efter den döda paddan, men det var för soligt för att se botten. men jag kan berätta att jag kollade på den i förrgår, och då hade den fullt av äckliga blodiglar på dig. Slutsats, bada inte i vår damm! (Eller kanske vi kan öppna spa, gytjebad med blodrening samt bubbelbad med klor..., vem vet, kanske en hit?)

Tja, nu har U åkt, och jag fixar med Tradera, pluggar inte, och ska snart drick dyr juice. Om ingen tjatar lovar jag att börja bläddra i böckerna som A-K lånade till mig. Oturligt nog ska flera återlämnas snart, vilket ger en positiv stress.

2 kommentarer:

LenaL sa...

Men så underbart praktiskt att fixa vårstädningen utan en massa deprimerande planering!

Låter som en ljuvlig dag för övrigt, och paddan har nog definitivt slutat sina dagar när du nästa gång kikar ner i dammen.

Tja, den där affärsidén vet jag inte om jag skulle köpa, fast å andra sidan är jag ju en erkänd badkruka av stora mått!

Ha det så jättegott, nu stundar kort vecka, hurra!!!

Lilla jag sa...

Du bad om snön...