tisdag 22 januari 2008

Fortfarande åtta

Hej igen...:-)

Jag har en klocka på min dator som går ungefär sju minuter för tidigt. Vår dvd-spelare har även den en klocka, som går två minuter för tidigt. Och på armen har jag en tredje klocka som går nästan rätt.

I kväll sitter jag i soffan med datorn i knät och borde verkligen börja skriva på examinationsarbetet i religionen, som jag är fem dagar sen med. Istället för att börja skriva, kollar jag om vartannat mina Traderaauktioner samt min mailbox. Jag skojar inte om jag säger att jag under vissa stunder kollar oftare än vart femte minut. På båda två. Sen tänker jag att "jag ska bara kolla en gång till, sen ska jag börja skriva", och kollar, och kollar, och kollar.

Det verkar sluta i ren katastrof. Eller i alla fall ett blogginlägg.

Det riktig jäkliga med hela situationen, och inledningen med alla klockor är att:
Först kollade jag på min datorklocka, och konstaterade att klockan var åtta. Ok tänkte jag, borde verkligen börja skriva, bara två timmar tills U kommer hem. Men givetvis måste jag kolla mailen/Tradera först och gjorde det. Omsorgsfullt. När jag inte kunde kolla på den tomma mailboxen mer, kollade jag på klockan. Upptäckte att den fortfarande var åtta, eftersom att jag nu lyfte blickan och spanade in den på Dvd-spelaren. Suckade djupt, kollade mailen, och funderade över att resa mig upp. Tiden går ju kan man tycka. Kollade Tradera igen, och tänkte att " nu får jag verkligen ta mig i kragen( typ) och börja skriva. Så jag spanade ner på klockan och såg att den fortfarande var...just det, åtta.

När man har tråkigt stannar verkligen tiden. I alla fall i lilla gula stugan.

Så nu, istället för att skriva tenta, skrev jag här, och ska nu bara kolla mailen/tradera, och sen börja skriva. Ses snart!

1 kommentar:

Lena sa...

Söta, rara, så trevligt att se dej här igen! Har saknat dej.

Den här erbarmerliga religionsgrejen, när kommer den till ett slut? Menar, det måste väl finnas ett slutdatum av något slag? När du blir av med det? Och vad är det som ska vara klart? Någon form av uppsats eller en tenta? Ber om ursäkt, men jag har inte riktigt hängt med i svängarna. Det verkar väldigt bedrövligt tradigt i alla fall, och jag önskar dej all lycka på vägen, vartåt det nu bär, och hoppas att du snart är framme, var det nu är!

Jättekram och all min medkänsla. Men måste säga att det var häftigt med tiden som stod still :-)!