torsdag 27 december 2007

70-tals feber

Syrran ska ha nyårsfest med 1978-års tema. Jag föddes då. Det betyder att jag fyller 30 år i år. Hilfe!!!! Men inte nog med det. Vi ska klä ut oss till äkta 70-talister. Eller snarare 50-talister, för skulle vi klä ut oss till 70-talister skulle vi ha gröna sparkdräkter och rejäla regnställ i bävernylon.

Nu springer syrran och svärpojkvännen runt och jagar kläder i föräldrarnas garderob. Syrran hittade finfina stövlar, svärpojkvännen en skjorta. Jag ingenting. I värsta fall får jag väl ha rosa mysdress. Det hade jag 78, så ingen kan klaga över att det inte är äkta. Bara x-gånger större storlek.

De senaste dagarna har jag bara lekt med datorn och min ipod. När jag var liten önskade jag mig en docka varje jul. För att ha något att göra under julhelgen hos mormor. Det var alltid långtråkigt där, och dockan räddade situationen. Nu kan man väl säga att min ipod haft samma funktion. Mindre att klä på och av, mer att trycka på och skryta om.

3 kommentarer:

LenaL sa...

Låter kul med lite maskeradstuk! Tänk så synd det är att man inte sparar gamla kläder, förr eller senare hade de kommit till användning. För mej är 70-talet näbbkängor och utsvängda jeans, ja när man inte hade myspyskläder, förståss. Vi har bekantar (P's föräldrar) där hon var klädd i knallgrön plyschmysdress när de gifte sej! Snyggt men inte pråligt ...

Hoppas ni hittar något riktigt snyggt och klädsamt! Ta gärna några foton.

Och som du vet är jag mycket gammal och gaggig, men måste fråga: Vad gör du med ipoden, förutom att trycka på och skryta om???

Kram!

Lilla jag sa...

En dopklänning kanske? Ta ett gammalt lucialinne och en napp... :)

Karin sa...

Far man se bilder?