söndag 26 augusti 2007

Facebook

Dumma dumma facebook!

Jag tror bestämt att jag håller på att bli beroende av detta splitt nya forum. Jag blir väldigt lätt beroende av olika saker. Hittar jag en maträtt som jag gillar, kan jag utan problem äte den flera dagar i rad. Hittar jag en låt jag gillar, har jag inga problem att lyssna på den på repeat under nästan hela bilresan till jobbet ( 24minuter). Och börjar jag leka med fackebook är det kört. Sedan jag blev medlem i från igår har jag nog loggat in ett 50-tal gånger. Maniskt, ja jag vet, jag skriver ju det!

Hittade ett forum som gemensamt har mitt gamla bostadsområde som samtalspunkt. Totalt galet men helt underbart.
Men det är trevligt. jag känner mig social och ganska meningsfull eftersom jag lägger upp bilder och gör annat som känns kreativt.

Imorgon är det måndag och det ser jag inte fram emot. Egentligen borde jag längta. jag ska namligen börja på ridskola igen! med en kollega. Vi hoppas vi får plats i måndagsgruppen och ridskolan ligger helt lagom mellan skolan och Furusjö. Detta kommer bli den första form av träning som jag gör på 10 år. Bortsett från några tafatta försök att börja simma. Det brukar hålla några veckor, sen glöms det bort och blir inte av. men betalar man ca 2200kr för en termin, sa det mycket till att hoppa av. Nix, kul ska det blir! Inte riktigt lika kul är den ungdomslitteratur kurs som också börjar imorgon. Vet knappt om jag hinner gå den. ska dessutom läsa 20 p svenska,( har bara 60 p i nuläget) och c-kursen i religion. Sammanslaget blir det 45på detta året. Kanske lite väl mycket???? Men jag vet inte vad jag skulle skippa? Svenskan verkar dessutom bli knäppjobbig. Salstentor!!! När hade jag det sist?

Ser på Tv med ett öga. Om ett ålderdomshem som låter gamlingarna ta med sina djur till ålderdomshemmet. Tydligen helt unikt. Totalt fantastiskt! Jag brukar inte direkt engagera mig i gamlingsfrågor, men detta är ju så fantastiskt bra! Så vill jag ha det när jag blir tant. Bo med U och katterna.

1 kommentar:

LenaL sa...

Hoppla, skas det till att börja rida? Låter jättekul, hoppas bara att du inte får skavsår första gången. Har hört att det är en viss risk för det.
Håller med, Facebook är jättekul, men eftersom jag nog är lite trög i huvudet har jag inte riktigt fått kläm på alla finesser där ännu.
Lycka till med Ungdomslitteraturen, hoppas det blir en positiv överraskning.
Kram!