tisdag 28 augusti 2007

Salstenta

Ogharrrrr!

Har precis greppat att en kurs som jag trodda ekulle vara som alla andra distanskurser, ganska lugna och trevliga hemmastudier + en liten söt hemtenat o slutet, visade sig vara fel. Så fel. Det kommer vara en puräkta salstenta med allt vad det innebär. Då menar jag trycka in saker i skallen som man glömmer lika fort. Å andra sidan känns ett sådant betyg efter mycket mera ärligt, än en lättplatt hemtenta, men nu...har inte gjort salstentor på kanske 10 år. Att jag veckovis utsätter mina elever för liknande upplevelser är inte samma sak...alls...jag ger snälla prov. Typ. I samma ämne, svenska, på nästan samma saker, litteratur...så jag har ingen rätt att klaga, vilket gör mitt humör ännu mer surmulet. Inget kul att gnällaom man liksom inte får gnälla.

Idag var eleverna mycket trevligare än igår, och min kollega H som jag skrev om igår, H som i hopplös, var inte på jobbet idag, vilket gjorde det ännu bättre. Jag slutade dessutom klockan 15.00. Hurra för arbete på hemmaplan!

Det är faktiskt lite jobbigt när jag inte vet vad jag ska göra just nu. Borde vara duktig och gå en runda, eller kanske baka bröd, plugga! eller något annat viktigt eller husligt. Istället känner jag mig mest håglös och orkar inte ens åka till posten och hämta massa halstabletter som jag ska recensera åt Buzzador. Att recensera åt dem är vrålkul. Får hem massvis med små trevliga posart som man får bjuda på, provsmaka och ska sedan med ett enkelt mail förklara upplevelserna. Jag som tycker gratis är gott älskar denna ide. Superkul att dessutom kunna skicka med ett prov när jag säljer något på Tradera. Nu vet jag inte riktigt än hur många påsar jag fått. Har somsagt inte hämtat ut paketet än. Men nu när jag skriver om det och tänker på det blir jag riktigt sugen. Imorgon skadet bjudas på tabletter på jobbet. Hoja vad populär jag kommer bli. Det måste vara något speciellt med lärare och gratisgrejer på fikabordet. De äter allt. På förra jobbet tog en kille några sånna där böjda pluffiga vita små isoleringsbitar och satte i en skål, saltade och placerade skålen på bordet. Tro det eller ej, men fyra lärare gick fram till skålen och pillade i sig var sin plastbit. Jajaja, jag var en av dem...annars fungerar alltid diverse underliga bitar man får från eleverna. De har lagat det hemma alldelses själv. Ställ det på lärarnas fikabord och zwupz så är det borta.

Inga kommentarer: