lördag 25 augusti 2007

Svärföräldrar på antågande

Idag är det fuktigt i luften. Fukt i luften betyder fukt i huset. Fukt i huset betyder klibbiga människor. Bläk!
Inte underlättar det av att katterna trycker sig tätt tätt mot mig, och gör sitt bästa för att göra mig dyblöt av svett. Ännu mera blä!

Och om det inte vore nog av allt detta, måste jag dessutom städa. Svärföräldrarna ska komma hit om några timmar, och hela huset ser ut som om vi haft barnkalas. Men vi har varken barn eller haft kalas, så jag vet inte riktig var alla smulor och stök kommer ifrån. Glasströsselsmulorna är dock mina. Strössel på glass är underbart. Vardagslyx liksom. Hade stora planer på storstädning idag. Istället har jag som vanligt mest flyttat runt prylar från ett ställe till ett annat. Det tycker jag är kul, men inte vidare effektiv städning. Borde dessutom rensa upp i trädgården. Ogräset regerar och jag känner mig i underläge. Inte blir det bättre av att vi har avlivat tomatplantorna som svärföräldrarna hade med sig förra gången. Fixat upp dem från små frö till enmeters höga stänger. Två dagar senare i min omvårdnad var det bara små solkiga pinnar. Förstår inte vad man kan göra för fel när man bara låter dem vara. Fattar inte! Ogräs är jag i alla fall bra på. Och sockerärtor till min stora förvåning. Sockerärtorna växer glatt där jag vill och jag smskar på dem varje dag.

Nu borde jag sluta skriva och lägga upp gamla ointressanta kläder på Tradera. Eftersom jag har mycket begränsat utrymme för kläder fungerar det inte att köpa tre plagg och sälja ett. Måste, måste sälja mer...eller köpa mindre. Men det är inte lika kul.
Nyaste kapet är en fin Tiger tröja med blommor på. Svart och fin med lite livliga lila blommor. Bra att ha på jobbet. Känns inte riktigt ok att gå i helsvart varje dag på skolan. Då ser jag ut som eleverna. Var hejdlöst kul när två kollegor förfasade sig över att många av de nya ettorna var punkare. Jag tycker de var skitsöta med alla nitar och tuppkammar. De hade ansträngt sig massor i nför första skoldagen. Var så fina så! Det förstod givetvis inte kollegorna som bara klagade och undrade vad de hade för föräldrar. Jag har bara en gothare i min klass. och hon är bara kvasi, men med tiden kommer hon nog blomm aut för fullt. Så det finns hopp i min klass. Annars är det mes Jönköpingtrend som gäller. Jönköpingtrend är inget kul. Lagon inne utan att våga utmärka sig. Tacka vet jag punkarna!

1 kommentar:

LenaL sa...

Stackare, inte kul med svärföräldrarbesök! Jag lider med dej. Men strunt i städningen, vill de ha det städat kan de väl göra det själva?