måndag 3 december 2007

Graaa!

Jag blir så fruktansvärt jävla förbannad! Hur är det möjligt att Sverige slarvar bort barn efter barn, som är ensamkommande från Kina? Hur?

Hur kan det vara ok, att man placerar dem så att de fritt kan röra sig, och på så sätt försvinna till sexindustrin eller barnarbete? Varför, kan man inte heltidsanställa en säkerhetsvakt? Det är ju barn!

Psykfall kan man omhänderta med våld "för deras egen säkerhets skull". Varför kan man inte göra ett passande arrangemang för dessa stackars barn? Jag blir så fruktansvärt ilsken och ledsen.

Att barnen ska kunna röra sig fritt är ett dåligt argument. Nej, man kan inte låsa in dem, men jo, man kan hålla dem under ständig uppsikt. Hur svårt kan det bli? Eftersom barnen generellt försvinner efter bara några dagar, behöver det inte bli vidare dyrt. När man väl fått tag på galningarna som ska lotsa dem vidare, kan man nog komma åt värsta härvan, och rädda massa fler barn, som har hamnat i andra länder.

Nej, även om jag anstränger mig kan jag inte förstå hur Sverige kan tappa bort barnen. Inte om man inte vill.

Inga kommentarer: