tisdag 25 december 2007

Juldagen

Oh!

Nu är glada julen slut. För mig i alla fall.

Alla( nästan) julklappar är upprivna, alla förväntningar över och alltihop hoppackat i papperspåsar som antagligen är hemma i stugan igen.

Medan jag är i Halmstad och har lite småtråkigt. U har precis åkt hem till stugan och lämnat mig ensam med släkten.

Så vad har då hänt senaste evigheten?

Sista veckan i skolan var hektisk, eleverna lämnade dinglande örhängen i drivor ( två par) till mig( why?) och på det stora jullotteriet vann jag ett par rejäla trädgårdshandskar till U och en sax med tio års garanti till mig. Hurray!

Sen kom K på besök. Gammal barndomskompis sen evigheter tillbaka. Vi pratade två dygn. Skvallrade, filosoferade, och tjatade. Sen åkte hon hem.

U och jag åkte till A6 och stressköpte sista klapparna, slog in dem hemma och andades ut.

Dan före dag åkte vi till Halmstad. Lugn kväll utan krångligheter, och sen var det julafton. Fick julstrumpa som bestod av två påsar bilar, godisbilar. Hade mamma också varit på varuhus och stressköpt paket månn tro? Dagen flöt fram och sen fick jag vara tomte och jag fick följande julklappar. Här följer en lista:

Kanin som heter Alphaville och nästan kan vifta med öronen och läsa sagor. Om man jobbar lite med inlärningen, för igår var den mest inte lila. Jag har längtat efter honom i evigheter.

Ipod, som ska uppgraderas till lyxigare modell. Toppen!

Parfym som jag längtat efter i massa år. Nu luktar jag nytvätt.

Tofflor, nästan samma som jag själv köpte, men med praktisk sula.

Erasure dvd. Riktigt bra!

Lite bilgrejer som jag inte förstår.

Bok.

Samedockor

Fotoalbum.

Vas.

Halsband( oanvändbart)

Salt och pepparkar.

Vas

Kamerastativ

Choklad

Nu ska jag fördriva tre dagar här, flera dagar i Gbg. Sen är det Klubben den 29/12 och sen nyår. Jag kommer inte hem på evigheter, ska vara gäst till den 1/1. Blä. Längtar hem till min nya kanin och till U. Men just nu mest efter kaninen. Även om U har börjat läsa godnattsaga. Lyckas inte kaninen så får U rycka in. Han kanske kan lära den medan jag är borta?

2 kommentarer:

LenaL sa...

Välkommen tillbaka, har saknat dej här!

En imponerande lista, må jag säga! Men Alphaville begriper jag inte. Ska bli väldigt spännande att göra denna bekantskap, antar att vi får träffa vederbörande snart? Men sagor är aldrig fel, hoppas han lär sej ordentligt. Fast det låter som en allvarlig rival till U!

Ja, nu är du tydligen smyckad och fin, både örhängen och halsband. Men varför är halsbandet oanvändbart? Ser fram att beskåda detta också!

Ha det så gott i din exil!

Massor med kramar och hälsa gärna föräldraskapet också!

Spaceflowerblue sa...

Hoppas du har en mysig jul här i stan! Själv har jag precis kommit tillbaka från Torup.