måndag 10 december 2007

Mulberry

Eftersom att jag inte kunde låta bli att skryta om min nya Mulberryväska i förra inlägget, få jag nog förklara mig lite.

Mulberry väskor är fasansfullt överdrivet groteskt svindyra. Men de är också fantastiskt underbart härligt unikt perfekta.

Det är därför jag behöver dem. Och inte kan sluta sukta efter dem. Priset gör dem avlägsna, utseendet får habegäret att skrika.

Jag är dock "halvaprisets" drottning. Är det något jag kan, är det att springa på reor. Då därför har jag stolt tre M väskor, som jag shoppat till halva priset. Fortfarande, svindyra, men lite mer som en Spanienresa( till skillnad från fullpriset, då kommer du två veckor till Thailand).

Det som är fint med Mulberryväskorna är att de är hållbara. Men jag är en slarver,och av olika anledningar lyckas jag ändå ha sönder dem. Kanske för att jag släpar runt på någon av dem varje dag?

Det trevliga med lyxshopping är lyxgaranti. Går det sönder, får du nytt! Min minsta väska hade spruckit lite i ena sömmen. Jag gick med syrran i släptåg till affären, de villa ha kvitto, för att jag skulle få en ny. Jag tvingade stackars U åka hem från jobbet för att leta kvittonummer. Inget kvitto hittades, fast han letade i säkert en halvtimme. ja, jag ÄR slarvig. Men snälla Mulberry, bytte min väska ändå! Till en något fräschare modell än den jag hade! Hurra!

Hurra!

Förövrigt undrar jag varför inte helgen är här nu? Är så trött så jag tycker det borde vara fredag. När jag kommer på att det bara är måndag, morgon, dessutom, ryser jag, blundar, och hoppas på att jag snart ska vakna upp ur transen och det är lördag morgon istället.

1 kommentar:

LenaL sa...

Jo, jag tackar, jag! Tre stycken, till och med. Du är verkligen mästerlig, jag är stum av beundran. Önskar verkligen jag hade din förmåga att fynda, men eftersom jag skyr affärer i allmänhet och readiton i synnerhet så blir det sällan några fynd :-(

U är allt bra gullig som ställer upp, eller hur?

Kram!