måndag 3 december 2007

Helene vs Sara

Jag måste säga att jag känner mig lite lugnare inför veckoslutets strapatser. Ingen aning varför, det känns bättre helt enkelt. Kanske för att jag insett att det bara är att bita i det sura äpplet? Eller för att jag har världens sötaste elever?

Vad sägs om följande kärleksdikt från elev A? "Jag skrev den här till dig" sa han när han överlämnade den, och såg jättegenerad ut. Sen ville han ha tillbaka den och slita sönder den. När jag sa att den var superfin sken han som en sol och erbjöd sig därefter att han kunde bli min personliga bodyguard. Undrar just om personen i fråga har sett på en viss film???

Jag förklarade att man antagligen inte behöver bodyguards i Furusjö. Å andra sidan finns det ju idioter, som Åmselemördaren överallt, så vem vet? Å tredje sidan minns jag att U inte hade så mycket emot tanken på att ha en söt 17-årig tjej här , men jag undrar just om han är lika sugen på en jämnårig "bodyguard" som vaktar mig. Kan bli knepigt.


Helene vs Sara förblir hans hemlighet.

1 kommentar:

Lilla jag sa...

Jag tycker verkligen om dina elever. De är så söta att man vill äta upp dem. (Med vissa undantag)