tisdag 11 december 2007

Konsten att undvika

Idag var jag och shoppade loss på ICA i Mullsjö. En ganska stor ICA butik, som jag föredrar att gå till framför den mindre varianten i Habo ( som dessutom fuskade med köttfärsen).

När jag gick och strosade på ICA i godan ro, och funderade över dvd-rean, såg jag en bekant. En sån där bekant som man känner, men inte riktigt orkar hälsa på. Därför att man inte vet vad man skulle säga. Och i värsta fall skulle man lova varandra att "höras" vilket ingen av oss egentligen vill. Och sen skulle det bli ännu pinsammare nästa gång vi sågs, eftersom fortfarande ingen av oss hade ringt.

Så när jag spanade in henne vid fruktvågen, slanka jag tillbaka mot juldekorationerna, och hängde där ett bra tag. Det ledde till att jag i ren desperation köpte en ganska söt "snöflinga" med 62 småljus, att hänga i fönstret. Nu hänger den där. Tjohej!

3 kommentarer:

LenaL sa...

Hur vet du att de fuskade i Habo och inte i Mullsjö?

Så bra att du påminde mej om juldekorationer, det kommer snart nåt med posten. Tänk om jag hade glömt den till efter jul, hu hemska tanke!

Kram!

Ulf sa...

Det har stått i tidningen!

LenaL sa...

Ok, men inte i ttela!

Kram på er båda två!