söndag 2 december 2007

Julskyltning i City

Jajamensan!

Idag är det julskyltning i Jönköping City! Man ur huse, jalla, jalla!

Japp, alla var där, trängsel, glögg och frälsningsarmens musikkår. Precis som det ska vara!
Vi shoppade loss i form av en gigantisk espressomaskin, små plastkristaller att hänga i våra nakna träd samt fika bestående av amerikanska pannkakor o glass. Mums!

Och julklappshysterin börjar mala i mitt huvud. Jag har present till svärföräldrarna, mamma, pappa, syrran. Stop. Illa illa, saknas till en bunt folk och fä. Läste om Katie Jordan som förstorade brösten för att behaga sin man Peter André. Tror att U skulle bli besviken om förstorade bröst på mig var allt han fick...( hoppas jag verkligen).

Det här med arrangemang i Jönköping lyckas faktiskt. Julskyltning, marknadsdagar, folkfester, alla är verkligen där. Så även om jag ofta är kritisk mot min nya stad, dessa folkfester rockar faktiskt på bättre än vad de gör i gamla Gbg. Där är varje dag en fest. Och då uppskattar man inte vad man har. Som solen i Afrika, typ.

Idag har vi även tömt vårt spa på fyra månades plaskvatten, och jobbar tappert med att fylla på nytt fräscht vatten. Skynda fynd alla gäster! Vi bjuder på glögg och pepparkaka!
Jag har också satt upp årets julbelysning, samma tema som föra året, "färg".

1 kommentar:

Lilla jag sa...

Jag kommer, säg bara när. Fast det kan bli svårt i dessa tentatider...

Åt en pepparkaka idag, den var sagolikt god! (Ja, jag hör hur det låter...)

Är förresten sugen på att se Guldkompassen (och Beowulf) Kanske efter stockholm? (om jag har några pengar kvar...)