fredag 12 oktober 2007

Elaka kollega N

Otäcka kollega N snackar skit om mig till folk!!!!

Säger att jag tar emot pengar av henne för att hjälpa henne med studierna( hennes studier alltså, det är U som hjälper mig med mina, gratis!).

Och pengarna som jag roffar åt mig, använder jag för att kunna köpa godis till mina barn. Det vet hon minsann...

Slutsats: Inget bra att ljuga allt för mycket, då framstår man bara som en nörd.

Nu går jag givetvis och undrar vad mer hon hittar på om mig. Och jag undrar även hur jag ska kunna hämnas på bästa möjliga sätt. För de giraffspråket, det sparar jag åt eleverna. Inte ens en varg kommer jag släppa lös. Här snackar vi revenge. Så mycket mer förgörande, så mycket roligare att planera.

Tja, vilket fall ser jag på fortsättningen med skräckblandat förtjusning. Intriger gör dagarna på jobbet unika.

Och när jag kom hem igår, hade mrs X ( men nu har vi listat ut din identitet..) suttit hemma i nya soffan :-) och slagit in och skickat finafina presenter till vårt spa( läs utomhusbubbelbad). Tvål och ryggmassage. Hurra vad bra! Vad annat kan göra två stela och slitna kroppar mjuka och levande? Hoppas bara Mrs X med man kommer och provbadar snart!

Idag har jag inte pluggat alls ( fy på mig, Hamlet väntar), utan gjort musik i studion med U. Eller han har gjort musik, jag har frågat och irritarat. Jag tycker det blir jättebra, U är skeptisk. Det dönar, brusar och dunkar en massa, men antar att ungdomarna gillar det som jag inte gillar och börjar äntligen begripa vad "dunka dunka" betyder.
Nu puttrer maten, sen ska vi plåstra om X som var ute i catfight inatt (inte mrs X) och har ett sönderslitet öra( överdrift, men lite naggat i kanten).

1 kommentar:

LenaL sa...

Ska man skratta eller gråta åt folks (läs kollega N's)stupiditet? Ja, jag förstår att du går i grubblartagen över en lämplig revange!

Stackars X, vad var det för en otäcking som gjorde så mot honom? Är han jätteledsen, eller hade han så kul medan det varade - den andra kanske ser ännu värre ut - att han tycker det var värt omaket?

Jasså, tänka sej att ni listat ut Mrs X's identitet, det hade jag väl aldrig kunnat tro!!! Och hon som hade en idé till om hemligt paket. Hur göra i denna läge? Skicka helt utan avsändare, då begriper ni väl ingenting???

Tror att dunka-dunka förhindrar åldrande. Om det nu inte var så att det påskyndar det, förstås. Kommer inte riktigt ihåg. Men det låter kul att vara med i skapandet. Varför har inte U en blog, förresten?

Får väl skaffa en baddräkt då!