söndag 21 oktober 2007

Hurra, alla dör!

Idag har jag gjort två bra saker:

1. Jag har varit på silversmidarkurs del 2, och skapat en hemlig present och en Dalek. Ulf fick Daleken i jubileumspresent. Normala människor firar att de har varit ihop si och så lång tid, vi firar att jag bott här i ett år. De två anledningarna till detta är att vi dels inte minns när vi blev ett par, och dels vill jag ha presenter. Ulf fick en Dalek i äkta silver. Jag väntar fortfarande med spänning på min present. Men han bjöd på fluffiga muffins igår, och bytte däcken på min bil idag, så om det inte vore för att jag gillar presenter, hade det nästan blivit jämt ändå.



Och en bild på originalet för de som inte är lika frälsta som vi!!


2. Jag har läst ut Hamlet. Och till min stora förvåning var den riktigt bra! De första 50 sidorna ÄR sega. Men när jag läst förbi dem, blev jag liggandes i badkaret och skvalpade vidare i 100 sidor. Och nu är boken slut och alla är döda. jag gillar äkta tragedier, ju sorgligare och mer oväntat, ju bättre. För er kännedom som är dumma nog att inte läsa Hamlet , ( Ni andra har insett att det måste vara ett förträffligt verk, som bara måste läsas, ja, läs då inte vidare här.) så dör alla. Och dessutom så hållar han i döskallen på en kykogård och säger "Usch fy" när han luktar på den, och inget smetigt om "att vara eller ïcke vara".
( Det säger han flera månader före kyrkogårdsakten, i ett mysigt rum på slottet, och inte i närheten av likdelar i allmänhet, döskallar i synnerhet.)

På bilden ser man när Hamlet hugger ihjäl sin farbror kungen ett slag efter att hans älskade Ofelia dött, precis efter att hans mamma drottningen dött och strax före att han själv kolar vippen.

3 kommentarer:

LenaL sa...

Wow, sån mysläsning du ägnar dej åt! Förstår att den är svårsläppt.

Va' lycklig käre U måste ha blivit för sin silver-Darlek! Ett hem är inte fullbordat förrän en dylik står och glänser på cd-spelaren - eller var den nu hör hemma.
Kan du inte lägga in en bild på några av verken du skapat? Skulle vara så jätteroligt att se dem.
Sov gott, önskar er en riktigt härlig vecka!

LenaL sa...

Oh, wow, så jätte-jätte-jätteläcker den är, Darleken! U's i silver är faktiskt mycket finare än originalet!

Kram!

Ståålfågel sa...

tackar:-)