fredag 26 oktober 2007

Tradera

Det mesta går att sälja på Tradera. Och tack vare maniska människor, fast min raka motsats, så lyckas jag sälja saker som ingen borde köpa.

Det hela är egentligen räddningen på min ekonomi. När jag upptäckte hur fasansfullt kul det är att sälja grejer, så slog mitt beroendebeteende till för fulla muggar. Jag inte bara gillar att se hur auktionerna stiger, jag älskar det!

Så från att sälja parfymer jag fått och aldrig använt, så började jag fynda på Netto, Freeport, marknader och outlets av olika slag. Detta var två eller kanske tre flugor i en smäll. Jag får shoppa, jag tjänar pengar eftersom varorna i regel går för mer än det dubbla på Tradera och slutligen, jag har vansinnigt kul och en fritidsaktivitet!

Det underliga är Traderapoesin, som är ett kapitel i sig. Folk brukar varna för Vogonpoesi " Åh, mina fläskiga fontaneller osv osv". Värre är det, som min god vän J, poängterade med Traderavarianten. Lyckades sälja en kjol idag, som gör dig "vintersexig". Ett måste va?
Eller varför inte "Underbart lyxpaket i rosa" eller kanske " Piercing för synth/ goth/ punk/ rock och indie? Betyder det att den passar för alla eller ingen?



Vintersexigheten lyser som en supernova när man ser på kjolen!

1 kommentar:

LenaL sa...

Ja, det kallar jag att förena nytta med nöje. En sån lysande affärsidé! Önskar jag hade lite mer energi åt det hållet, är nog obotligt lat.
Varför lägger du inte in en länk till din Traderadel här, tänk vad behändigt att kunna kolla vad du har för sexiga grejer till salu, utan att behöva byta sida?!