fredag 5 oktober 2007

Solen skiner och hemliga presenter!

Oj vilken dag!

Och OM att jag behövde en dag som denna!

Igår hade vi föräldramöte. Men kollega A som också skulle varit med blev sjuk. Och det är kollega A som hade grepp om situationen. Så när han sjukanmälde sig en halvtimme efter att lektionen borde börjat blev det kaos. Eleverna sprang förskräckta runt som om jordens undergång var nära, jag och kollega S försökte lugna dem, och oss själva...föräldrmötet skulle ju A hålla mest i...men lång tid dit...och en klass utan lärare att försöka ge meningsfulla "inte smita hem" uppgifter.

Sen var klockan fyra om föräldrarna började lämna husen. Vi fick igång powerpoint presentationen som A hade gjort. På datorn i arbetsrummet. Men inte på den bärbara som vi skulle koppla till projektorn. För där hade A lagt in en kod som gjorde att vi inte kunde starta. Detta kom vi på en timme före mötet.

Vi fick stressa en stund för lämplig lösning, men körde sen utan dator. Stressade som vi var gick det nog ganska bra ändå. Snälla elever, snälla föräldrar!

Kom hem nio och somnade en halvtimme senare.

men sen vaknade jag och det var IDAG!!!

Elevklippte mig billigt och bra. Underlig spretig kort lugg, lite slingor och massa trevlig huvudmassage, för 170 kr, inkl fika...och det blev faktiskt riktigt bra! Så bra att U också vill gå det, och han är kräsen.

Gick sedan på stan med S, trevligt värre och köte mig hårspännen och andra nödvändigheter.




Väl hemma väntade stugan med en diskande U, fin fint! och gissa vad, på bordet låg två memliga chokladpersenter till U och mig...Supertack, snälla hemliga vän! Ska förtäras ikväll, undra om portvin passar?
U var skeptisk och undrar vilken galning som vill uppmuntras oss på detta sätt. Meden jag lyser som en liten sol. Nu ska vi ta en väldigt osund "före maten fika". Fasiken vad trevligt det är att vara vuxen och få göra vad man vill!

1 kommentar:

Anonym sa...

Angenämt att höra att gåvan anlänt i god ordning!