torsdag 4 oktober 2007

Negativ, jag?

Bara för att göra det klart för alla som undrar huruvida jag är en negativ person eller inte, så blir svaret, absolut inte!

Jag är bara en gnutta ärlig och charmas inte av luddiga powerpoint visningar som man bevarar från förra kursen, eller färglada cirklar med oläsbar text.

Å andra sidan, om fler vore som jag skulle världen absolut vara en gnälligare plats, det får jag väl vara ärlig att hålla med om.

Idag lyckades eleverna lura sig hem en timme tidgare, vilket inte är helfel eftersom jag kan sitta här:-) Fram till klockan 18.00 då föräldramötet börjar. Kommer nog hem först vid nio ikväll. Men imorgon ska eleverna få sätta saxen i håret på mig. Kan ju inte bli så mycket värre än nu, så jag ha stora förhoppningar. De ska få gå lösa på ca 300kr. Det betyder klipp, färg eller slingor och annat skoj som de just lärt sig. Vardagsedge med andra ord!

6 kommentarer:

LenaL sa...

Men oj vad har du hittat på? Ska de klippa dej, dina svensaelever? Låter spännande värre, vill jag lova! Det kan absolut inte vara en negativ person som hittar på nåt så kreativt! Kan du inte publicera en bild av det färdiga resultatet sen??? Ser med stor förtjusning fram emot att höra fortsättningen på detta äventyr.

Anonym sa...

Har av Statens Nämnd för Hemliga Vänner utsetts att vara din och din sambos sådan. Jag har nu bara en from förhoppning att ni har förmåga att dela med er till varandra. Om inte blir jag väldigt putt och kommer att anhålla hos nämnda Nämnd om att få bli entledigad från mitt uppdrag.

Ståålfågel sa...

Hej och hå, här ska delas på! Men ett lite skojigare namn än anonym kan man ju tänkas få?

Anonym sa...

Är glaset halvtomt eller halvfullt?
Har dessutom lyssnat på Kay Pollak i 3 timmar så du får stå ut med att jag kommer att vara äckligt positiv ett tag framöver...

Anonym sa...

OK du ska få veta mitt verklig namn eftersom du är så snäll och rar. Det är Mrs X, dock ej släkt med den hos er inneboende Mr X.

Ståålfågel sa...

Supertack supergulliga mrs X...här ska smaskas ikväll! U undrar vilken galning som skickar presenter till oss, medan jag tycker detta gör brevlådan värd att öppna!

När vi listat ut eder adress, kanske vi också sänder något kul!

X hälsar att han har funderingar på vd vu är, att han kan nosa rätt på sina namnfränder om han får fundera, vilket han gjort under granen/i sängen större delen av dagen!