måndag 29 oktober 2007

Ensam hemma 3

Idag ska det pluggas. Tänker inte tillåta mig själv att vare sig åka in till stan, se för mycket på tv eller ens vara nyttig och promenera. Jag har börjar bakifrån och är tillbaka i medeltiden och läser just nu verser av Heliga Birgitta. Sådär kul. Tacka vet jag Hamlet:-)

Vädret hjälper faktiskt till för en gång skull. Det är mulet, småkyligt och inget trevligt alls. Skönt att vara inne! Eftersom vi köpte följande igår:
1. En luftavfuktare
2. En ny lampa till köket
3. Saker som bara U vet vad det är, men det passar till en modulsynth
4. Raklödder för kvinnor
5. Braständare( till kaminen, inget annat)
6. Små lampor till små mörka ställen
7. Batterier till ovanstående lampor
8. Kattmat i 10 kg påse,

och vi packade upp från tidigare inköp:
1. Utelampor till trädgården,


så har vi kartonger och skräp överallt. Visst lyser det bättre både ute och inne och visst är katterna gladare( slipper exempelvis diarré) men hjälp! det är det stökigt. Jag har heller inte andra kläder än mysbyxor, ska ju inte ut.

Eftersom jag ska plugga idag, har jag varit duktig och både tvättat och diskat all disk. men det märks inte ens i all annan röra.

Mitt i detta är det någon som knackar på dörren!

Jag öppnar skräckslagen och ser att det är en liten kvinna som vill sälja aloe vera. Eftersom jag just köpt en massa sånt på ett tjejparty, och eftersom jag ser ut som något katten släpat in, och lägenheten är hopplös, tvingar jag ut denna tjatiga varelse på trappan. Hon fortsätter tjata och det slutar med att hon får mitt telefonnummer så jag kan tänka på saken. Eller varför inte bjuda in mina tjejkompisar( vilka???) på ett Aloe vera party här. -----Varför , åh, varför?-----

Varför kan jag inte säga NEJ, när jag vill? Varför är jag en sån mes? Nu måste jag ta samtalet och än en gång lyssna på hennes tjat, före jag, förhoppningsvis , säger nej.

2 kommentarer:

LenaL sa...

Först bara lite spontant: hur hann ni med allt det igår???

Heja på, jätteredigt att bara plugga hela dagen! Strunt i skräpet, det är ingen som tar det ifrån dej! Det var som ..., skrev hon vers också, HB? Hade jag inte en aning om. Fast jag tror inte de är lika bra som Anna Maria Lengrens. Hennes verser är bra!

Säg att du hastigt blivit fruktansvärt allergisk mot Aloe Vera när tjatkärringen ringer, då behöver du inte använda ordet nej, utan kan linda in det i en hel massa ack och ve och tyvärr.

Anonym sa...

Prova att säga högt för dig själv: Jag är inte rädd, jag kan säga nej. Jag är inte rädd...

Upprepa detta i all oändlighet och tillslut kommer du inte att kunna säga något annat än nej :)

Plugga på!