tisdag 20 november 2007

Barn navelvägen

Jag hade killsnack idag.

Eftersom vi har kört tjejsnack med en grupp tjejer, och svarat på odramatiska frågor om mens och "första gången" på ett försiktigt feminint sätt så lovade jag killarna detta. Men jag var inte redo för vad som skulle komma.

Killsnack är tusen gånger roligare än tjejsnack. I alla fall för mig som aldrig tidigare varit med om att sitta ensam med 7 killar och fått i uppdrag att svara på deras frågor. Och tusen gånger svårare än vad jag trodde.

7 killar mellan 16-17 år. Och totalt ovetande om kvinnor och "förbjudna ämnen". Nu med chansen att pressa ur mig allt jag vet. För i deras ögon är jag inte en tjej. Jag är en hyfsat gammal lärare som de inte behöver skämmas inför.

Frågorna var underbart söta, och jag fick tygla mina läppmuskler till fullo för att inte brista ur i ett förtvivlat sorgset gapskratt.
vad undrade då dessa utomlandsfödda tonårspojkar?

1. Får man hår på händerna om man runkar?
2. Blir man puckelryggig om man runkar ( för att energin går från ryggen ut till snoppen)
3. Krymper snoppen om man runkar?
4. Tar sperman slut efter att man har haft sex( eller runkat) 100 gånger?
5. Måste man äta jättemycket mat om man runkat eller haft sex?( för att det tar så mycket energi så att man krymper annars)
6. Är det ett problem för tjejen om man har för stor snopp?
7. Blir tjejen uttöjd och tråkig efter att hon har haft sex många gånger?
8. Föder man verkligen barnet genom naveln? Och när man gör kejsarsnitt, varför tar man då inte ut barnet genom naveln?
9. Varför äter tjejer sperma? Tycker de att det är gott? Är det bra för tänderna?
10. Har tjejer en jätteliten snopp? Kommer det sperma från den om man pussar på den? Är det så lesbiska får barn?
11. Kan tjejer runka?
12. Varför tänker inte tjejer på sex?

Jag svarade så gott jag kunde. Någon som förstår att det var knivigt? De var gravallvarliga, så snälla har de nog aldrig varit förr. Men nu har jag bokat in träff med kurator och skolsköterska. För killarna krävde fortsättning, och då behövs proffs.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ojojojojoj, vilken hjälte du är!

LenaL sa...

Vilken bedrift! Förstår att det var knivigt ur flera aspekter. Som sagt, nu när de är uppvärmda i ämnet kanske det är lika bra att lotsa dem vidare till någon annan. Men vad skönt det måste kännas att de - trots din obegripligt höga ålder - har sånt förtroende för dej att de vågade lufta sina funderingar.

Kram!