fredag 30 november 2007

Vart tog tiden vägen?

En helledig fredag, som jag lyckas schabbla bort helt.

Dagen började på vårdcentralen. Läkaren pratade danska, och vi hade minst sagt lite kommunikationsproblem.
Slutsats: Jag förstår folk som bryter gravt på arabiska, samt har ett ordförråd som en papegoja. Men danska är hopplöst för mig. ( Men jag fick de piller jag ville, och jag känner mig lite bättre nu. Dock var detta resultatet av "recept via internet". Misstänker att man måste vara äkta inföding som vårdcentralen känner innan och utan för att det ska fungera. Fast ärligt talat, tycke att det är så det ska vara. Frågan är bara om dessa bohemer förstår vad internet är?)

Vidare skulle jag diska. Lyckades plaska ner mina kläder totalt. Orkade dock inte byta om, så jag gick och surade samt småfrös bra länge med, kall vid midjan samt underdelen av tröjan.
Slutsats: Om jag ska renovera ett kök någongång, ska jag mäta diskbänken pedantnoga, så jag slipper detta eviga byxvätande.( Jodå, U lider av samma syndrom och får oxå byta kläder efter disk)

Kollade runt på Aftonbladet och läste än en gång om den rödhåriga killen som fått sparken. Det som gång på gång slagit mig är vilket fånigt jobb som killen fick sparken i från. Så söt som han var kunde han absolut fått jobb i vilken småcool affär han ville. Nu ville han ju inte det. Så det är kanske ointressant. Men om man ser det så här då: Alla småcoola affärer vill ha småcool personal. Shock i Gbg och Malmö föredrar just piercade rödhåriga typer. Lika så varenda tatueringsstudio eller frän skivaffär. Där har man nog svårt att få jobb om man är lönnfet, småflint och er ut som Göran Persson. Stackars Göran, med massar av erfarenhet i bagaget och kopiöst dyra kavajer, kommer han nog aldrig få ett okvalificerat jobb på någon av Andra långgatans skivaffärer/modeaffärer/klädaffärer/politiska bokaffärer. Så lille markus, livet är orättvist både för dig och för vår fd Stadsminister.
Slutsats: Jag ska nog vara glad att jag kunnat arbeta piercad och med rött år.

Läste förresten bara rubriken där Louise Hoffsten sa "Livet är inget jävla spa". Jodå, mitt är visst ett spa. Eller ganska ofta i alla fall. Jag älskar mitt spa. Så Dumlouise kan tala för sigsjälv!


Sen skulle jag handla på ICA. Körde iväg med nya kläder, men nu mjukisbyxor och myströja. Nä, klaga inte, jag känner ändå ingen i närheten och U som är kanske strikt var inte med. Och jag var dessutom riktigt festklädd i jämförelse med alla rutiga skjortor, blåställ. Och mängder av tonåringar i precis samma outfit som jag så jag kände mig nästan lite hipp. Scannade snällt mina varor. Men blev avstämd. De kollade att jag gjort rätt vilket jag inte hade. Hade glömt att scanna av plastpåsen. 1.50 kr. Jäkligt pinsamt och nu kommer jag dras med det resten av mitt handlande. Undrar just om maskinen fattar om man blåser dem på svindyra oxfilen eller på dumma lilla söta plastpåsen, eller om det bara står "Varning, oseriös snyltande kund" i en blippande ruta när jag närmar mig butiken för all framtid?
Slutsats: Ta med en egen jäkla plastpåse nästa gång. Eller byt affär.

Efter skulle jag rensa tankarna och gå en hurtig promenad. Det var regnigt och grått men ändå hyfsat mysigt på något vis. Inte kallt, inte blåsigt, bara väldigt mulet.

Sist men inte minst har jag försökt att plugga. Det gick inget vidare, och jag hoppas det finns mer energi för detta imorgon.
Slutsats: Det jag inte gör idag, gör jag en annan dag. Förhoppningsvis.

Inga kommentarer: