lördag 24 november 2007

Ensam fast två

Här är buskaget utanför vår stuga!

Vissa dagar känns det mesta lite tungt. Man försöker liva upp sig, hoppa runt, med nästan en överdriven energi. Idag var en sådan dag.
Vi hade Öppet Hus på skolan och jag skuttade glatt runt med eleverna för att få sålt vår skoltidning. Gick en runda med min bibliotekarie och såg till att U blev klippt av frisöreleverna. Sen ville U kolla förbi en musikaffär och vi gick runt en sväng.

Bangade en frisk promenad med bibliotekarien. Dels för att kunna ungås med U, dels för att jag bara kände mig hängig. Har sedan dess haft en vansinnig huvudvärk. Sådär kul när nackspärren just släppt sitt sista grepp.

U var väl trött eller nått och var inte vidare uppåt han heller när vi gick en stund på stan. Så kombinationen kändes ganska bitter.

Aldrig är väl man så ensam som när man är ensam i sällskap?

Dock hittade vi en julklapp till svärföräldrarna. Tips till Jönköpingsbor: Kolla in på Magasin, en våning upp i Sesamhuset!!!

Sen lagade U väldigt goda Tacos, medan jag försökte plugga religion. Pluggandet tar aldrig slut. Men envisas man om att plugga helfart, får man väl skylla sig själv. Tur jag har en sambo som kan laga mat.

För att liva upp mig försökte jag mig ut i skogen och fotografera. Men det kändes inte heller kul, så jag fastnade i trädgården. Blev dock lite kul bilder, testade zoooomen.
Fiskar under is, utan zoom.


Samma ställe, med Zoom. Fiskpinnar?


En ganska stor Julgran (för hög förs att ha inne i stugan).


Och samma gran, med zoom, men här syns toppen också- Lite suddig, men vadå, hålla kampern uppåt i iskyla, prova själv. man darrar rejält! ( som inte fick plast på ovanstående kort).


Och här är en liten stubbe i vår bäck, men en liten liten gran på. Spana in det lilla gröna till vänster. Kanske julgransstorlek om 15 år?


Men med zoom, skulle man kunna ställa in den om några veckor!( precis en månad kvar till julafton från idag räknat!)

3 kommentarer:

Lilla jag sa...

Ett tips: nästa gång du inte känner för något (t.ex. en promenad) säga som det är! Jag tar det, promise! Tycker om dig ändå :)Dessutom slipper du det dåliga samvetet!

Hur är det med fiskarna? Rörde de sig?

Ståålfågel sa...

Jajag vet...alltid efter vad jag skulle ha gjort.
Och fiskarna simmar på!

LenaL sa...

Hoppas huvudvärken gett med sej och att humöret vänt uppåt! Inte kul med ensamhet i tvåsamhet, låter lite bekymmersamt. Önskar ju att ni alltid har det bra, även om inte verkligheten alltid ser sån ut.

Blev han fin, U, efter klippningen?

Så spännande det låter med julklappar till svärföräldrar, sånt gillar jag!

Så fina bilder, fantastiskt med fiskarna. Att de syns så tydligt. Hoppas de överlever vintern.

Önskar er allt gott och lite därtill!

Kram