söndag 25 november 2007

Samvete-den dåliga varianten

Tjena Bloggen!

Den senaste tiden har jag lidit av det som i folkmun brukar kallas "dåligt samvete". Det har en mycket enkel förklaring. Det finns alldeles för många saker som jag vet att jag borde göra/ha gjort, men som jag av olika anledningar skjuter upp eller helt ignorerar. Här följer en tragisk lista:

1. Religionen. Inget förstår jag, inget blir gjort.
2. promenader. Vill gå en sväng varje dag. Det gör jag inte.
3. Klädstrykning. Tycker strykta kläder är fint. Jag stryker ingenting alls.
4. Kontakt med vänner. Borde höra av mig, borde ringa. Vill ringa och höra av mig. Det gör jag inte. Varför? Ingen aning.
5. Tentan i ungdomslitteratur. Borde i alla fall börjat kolla in frågorna till hemtentan.
6. Besöka föräldrarna. Sist jag var där var i juni.
7. besöka farmor. Hon är visst ganska illa däran nu.
8. Banta. Sweet dreams.
9. Städa. Vi får hoppa bock för att ta oss fram mellan allt bröte. Mitt bröte.
10. Biltvättning. Min bil ser möglig ut. Det är inte fint.

Detta är 10 i topp som bekymrar mig just nu. Skulle kunna fortsätta ett bra tag men det blir bara tjatigt.
Jaja, nu ska jag fortsätta med att sticka huvudet i sanden, och dricka allt för svagt kaffe. Borde lägga till nr 11. Handla, på listan. Hade bara kaffe kvar för en halv kanna. Smakar blaskigt, men om man tänker att det är Mc Donaldskaffe, eller jobbkaffe från automaten, så kanske det smakar förvånandsvärt gott?

3 kommentarer:

LenaL sa...

Funkade det? Slapp du huvudvärk enligt minus+minus-teorin?

Mm, lista över dåliga samvetesgrejer, så ordentligt och så deprimerande. Har faktiskt aldrig vågat mej på att lista mina, skulle omedelbart gå i däck då.

Fast det lät som om ni hade en bra lördagskväll? Ljuvligt att såna finns!

Ha det så gott, hoppas du kommer igång med studiebitarna, resten ordnar sej. Fast farmorsbesöket kanske ska upp en bit på listan, strax under religion och tenta?

Kram, du är jättebra som du är!

Lilla jag sa...

Tänk så mycket bättre det vore om inte det förbaskade samvetet fanns!

Men ibland är det bättre att bita ihop och börja averka sakerna. Tar man dem en i taget är det inte så farligt. Fast bilen kan du nog hoppa över... den lär se likandan ut om en vecka i det här vädret :)

LenaL sa...

Hej igen,

Du är en pärla som ändrat bakgrundsfärgen i Snö! Nu kan till och med jag, skumögd som jag är, läsa. Väntar spänt på fortsättningen.