torsdag 8 november 2007

Moeblus och Voltaren

Igår fick jag en spännade present på posten av svärmor.

En alldeles egen Moeblus! Det är en rund, stickad sak i härlig blå färg som man har runt halsen. Perfekt för kalla kvällar, eller nackspärr. Kan inte slita mig från den, och går runt och myser. Att jag dessutom är drogad av dubbeldos Voltaren gör saken bättre. Nu känner jag nästan inget alls. Hurra! Jag kan återgå till de gamla grekerna, bokstavligt talat. Måste lägga mig i hårdträning nu, nästa fredag är tentan!

Idag på jobbet blev jag vansinnig. Ringde till Gymnasiesamordnaren på kommunen i Jönköping i måndags och bad om lite skrivet material om IVIK, alltså individuellt program med inriktning på invandrare.

Jag ville veta hur många timmar de har rätt till, vilka ämnen de ska läsa, och vad som ingår i kurserna. Lite kursplaner, programplaner osv.
Personen lovade att skicka mig diverse material. Dagen efter, i tisdags fick jag ett mail från henne, där han menade att min chef fått dessa papper av henne, när han ändå var där, och att han skulle ge dem till mig. Då belv jag lite purken. Ville inte att han ska veta alla mina samtal. Men det var ju inget hemligt, så jag lät det gå.

Idag, torsdag, hade chefen inte lämnat några papper till mig, och jag fick jag veta att chefen istället hade gett dem till en vicechef, som i sin tur tyckte det var intressnta papper och gett dem till en tredje chef.
Många chefer(3), men inga papper till mig. Bad chefen om papprerna, men de skulle kollas igenom först. Sen fick jag lite bannor. De menade att jag skulle fråga efter sånna här papper direkt på skolan, och inte vända mig till kommunen. ( Kommunen ska ju inte få veta att vi inte har dessa papper på plats)

Förstår de inte själva hur dumt de låter? Att de på så sätt( genom att inte ge mig papprerna) visar att de fakatiskt inte hade information själva? Att samtliga chefer inte visste vad som gällde?

Grädden på moset är slutklämmen. Papprerna som de fick var tydligen inte det minsta informativa, och de måste söka vidare på rätt information. Som de inte vet var de ska få tag på, en chef hade tydligen "googlat runt lite". Så inte ens högsta hönan på kommunen visste vad som gäller. Och sen ber de mig att lägga ett schema. Smartskallar!

Dagens fråga: Varför får jag inte läsa U´s blogg?

1 kommentar:

LenaL sa...

Här har det tydligen rörts runt i grytan! Låter trots allt lite småkul att dina chefer - oj, du verkar till och med ha fler än vad jag har! - inte vet vad som gäller och nu tydligen också kommit på det. Fast varför inte Gymnasisamordnaren har bättre koll låter faktiskt ganska hemskt. Är det bara någon i Kungliga Huvudstaden som sitter på denna information, bevakande det som en statshemlighet?

Angående dagens fråga: Är det statshemligheter U håller på med också, på sin blog? Hade inte en aning om att han hade någon blog, men att jag inte fått veta det kan jag väl ha en viss förståelse för. Att han inte vill att jag ska in där också och lägga mej i, menar jag.

Kram!