torsdag 29 november 2007

Sådärja!

Muntliga prov är urtrist. Tråkigare än att rätta texter eftersom jag inte kan sörpla kaffe under tiden, och därför att jag måste vara "aktiv lyssnare" under väldigt många precis lika redovisningar om söta skolrelaterade teman.

Men det gick, bara en tjej började gråta över något hemskt minne. Lite jobbigt när temat var "bästa dagen i mitt liv".

Sen var det möte mellan 14-17.30. I stort sett menlöst.

Sen fick jag även äntligen mina näsdukar. Förpackningen var kanske lite mindre än vad vi hade hoppats på. Men man fick med jättefina plastfodral till dem. Så att man alltid kan ha en förpackning i beredskap. Kanske till nästa omgång muntliga redovisningar?

Underliga var dem i alla fall.
Skulle liksom nästan tro att det var halstabletter och inte näsdukar!


Men ganska många! Så nu ska det prövas! Aloe vera och coolmint näsdukar? Men, vid närmare eftertanke, klart jag skulle köpa dessa och inte de vanliga tråkiga! Men det hade varit ännu roligare om de kom i rosa. Även praktiskt vid näsblod.



OCH GISSA VAD!!!!

Jag fixade tentan!

Så nu kan jag äntligen börja spela Tetris igen. Läste att folk( föräldrar) har dålig koll på vilka tv-spel ungarna spelar. Spelar det någon roll? Skjuta nazister, skjuta rymdmonster, äta pacman mat eller ta över hela länder? Huvudsken borde väl vara att spelet håller så pass länge att det håller mellan jul och nästa födelsedag? Och att föräldrarna kan spela det när ungarna sover över hos någon kompis?

3 kommentarer:

Lilla jag sa...

Va kul! Gissar att ett ton sten föll från dina axlar?

Själv går jag i väntans tider, konsert imorgon, biljettsläpp på tisdag och konsert måndagen därpå. jul har jag inte tid med. Inte tentor heller, men måste man så är man väl så illa tvungen...

LenaL sa...

Jättegrattis än gång till!

Så kul att dina näsdukar äntligen kommit. Såg förresten på en av alla stickbloggar jag besöker en som också var buzza-vad det nu heter och som fått en sån drös. Hon skrev nåt om att man skulle gnugga de där med mint för att några små kulor eller vad det var skulle krossas och avge färskt minttjosan. Låter mycket avancerat. Men de med aloe vera verkar faktiskt riktigt smart! Tänk så praktiskt att samtidigt smörja in lilla såriga näsan när man snyter sej!

Nu är vi packade och klara, ska bara sticka några varv till på U's kofta och sen gå och lägga mej. Upp med tuppen ska vi i morgon.

Ha det jättebra och sköt om varandra!

Karin sa...

Grattis gumman! Jatte kul!