söndag 11 november 2007

JOC


I helgen var vi i Götet, för det var dags att köra min klubb. Min. Min klubb. Smaka på det. Låter bra va?
Nu är jag ju inte vidare aktiv i klubben, J och J gör det mesta, men jag är fortfarande med, och jag kommer sakna det så när vi kör sista gången i februari. För då orkar vi inte mer. J har fått barn, jag bor i skogen, och J kan ju inte köra det själv.

Ja, det var trevligt och sorgligt på samma gång. Det var fullt av människor som jag redan saknar, och fantastiskt bra musik. Speciellt när jag fick djá lite grann. Syrran+hennes sambo var där, gamla kollegor och annat löst folk. Alla!. Vill bo där, vill leva där, vill vara där!!!
Efterfesten blev dock lite seg. Att driva klubb, gå hem till sovplatsen och behöva vara trevlig mot folk till 05.30 är lite jobbigt. Så jag skippade trevlighetsbiten. De flesta på EF var dessutom 21 år och svartsminkade. Kunde varit mina elever, vilket också fick mig att känna mig lite obekväm. Dem pratade dessutom om saker som man pratar om när man är 21. Vad det var minns jag dock inte, för jag satt och halvsov. U hade nog trevligt. Han pratade jättemycket med en kille från USA kanske, som bott i Sverige i två år. De pratade på engelska. Typiskt dumt. När kommer stackarn då läras sig språket? Det irriterade mig ganska mycket, i mitt slummer.

Men i morse körde vi hem, och kom fram till en stuga med massa snö utanför. Inget regnblask här inte! Vitt överallt, och en sprakande brasa i kaminen. Det slår fika i city med hästlängder!



Att spabada under vinterhalvåret är underskattat!

Vad gjordes mer? Hälsade på frammor, som var piggare än vanligt, var på Freeport och köpte Traderafynd samt fikade med U´s vän. Hälsade en snabbis på föräldrarna som också var där, och umgicks på fredagen med syrran +S. Mysigt! Provade min nya kamera. Bilder visas snart!

5 kommentarer:

LenaL sa...

Låter som en härlig helg. Synd på klubben, men det verkar tufft att hålla igång under nuvarande förhållanden.
Aj, aj, snö och kallt. Men inte helt av ondo tydligen, låter mysigt vid brasan. Fryser ni om öronen? Kanske rent av om fingrarna också? Illa, illa, vad göra?

LenaL sa...

Förresten, glömde ju: När fasen får vi veta vem Jörgen är???

Anonym sa...

Lien kommentar ang Dan och hans avsaknad av svenskakunskaper. Han planerar inte att stanna kvar för evigt i Sverige utan flyttar tillbaka till USA i december, han var bara här för att läsa ett (internationellt) masterprogram på universitetet men fastnade ett extra halvår så det handlar inte om att flytta permanent... Kanske kan få dig att vara lite mer förlåtande? :)

Ståålfågel sa...

Ser väl ändå ingen anledning till att inte lära sig språket? Att lära sig ett nytt språk är en tillgång. Två år är en lång tid. Och vem vet, kanske hittar han en blondin och stannar kvar på heltid?

Ståålfågel sa...

Och vi fryser lite överallt!