onsdag 21 november 2007

Svart ängel

För några veckor sedan upptäckte jag att min mobils bluetooth inte fungerande. Det är illa av två anledningar.

1. Jag köpte mobilen, ganska dyr variant, för att den hade bra kamera, 3,2 pix, och för att jag enkelt ville kunna fotografera ex Traderagrejer, och föra över dem till datorn.

2. Min dyra handsfree är trådlöst( julklapp från syrran), och fungerar just via bluetoothen, blutoothen sönder=icke fungerande handsfree.

Ja, den var alltså sönder förra månaden, och jag fick snällt försöka lämna in telefonen på reparation på 3store. Det var inte enkelt. Måste ju få en lånemobil i utbyte! De tänkte ju knipa mobilen i två-tre veckor. Och min gamla har jag fotat och sålt på Tradera:-) Inte hade de några inne, på tid och evighet, så det gick flera veckor i bara väntan på lånemobilen.

Tillslut fick jag en gammal obegriplig variant, som jag tvingades skapa bekantskap med under två veckor. Tillslut, för en vecka sedan ringde dem, min mobil skulle vara lagad och klar. Jag for iväg i illande fart och hämtade den förra tisdagen.

Pga tenta och andra jobbigheter var det först idag som jag tog mig tid att äntligen fota lite för att sälja nya grejer. Tro det eller ej, bluetoothen fungerar...inte. Ja, så nu väntar en ny härva med tjat, köra till och från jobbiga hemska köpcentret A6, och framförallt allt, min ovän lånemobilen( som jag dessutom måste vänta på i vrålmånga veckor).

Detta inträffade just nu. Just som jag hade bestämt mig för (från förra inlägget räknat) att skriva en mer positiv blogg utan klagomål och ständigt gnäll. DET GÅR BARA INTE!

Förövrigt sprang min jobbiga kollega på mig idag. Har försökt att undvika henne på bra länge. Hon strålade mot mig och sa "Åh vad du är vacker idag, du ser ut som en svart ängel". ( Att gothare brukar se det som en komplimang, japp, men äldre lärare? Jag känner mig osäker på innebörden).
Tillsaken hör det att hon inte har talat med mig på flera månader. Och snackat skit om mig till allt och alla. Förra veckan fick snälla kollega S höra att jag var ilsken av mig ( stämmer väl egentligen, men jag har ju inte talat med henne på två tre månader, så vad vet hon?), men nu plötsligt denna förändring. Undrande!!!!

I helgen ska jag försöka mig på att ta igen 7.5 poäng religion som jag förträngt senaste månaderna. 4 dagar, två hemtenstuppgifter. Kan det fungera? Blir nog inget Göteborg till helgen i alla fall. Måste ju dessutom lämna in min mobil. Och köpa fler svarta kjolar. Så jag håller mig populär menar jag.

2 kommentarer:

LenaL sa...

Dyra, mystiska, tekniska prylar ska bara fungera, punkt slut. Annars blir varje tänkande människa putt, det begriper väl var och en. Så med andra ord är du i din fulla rätt att klaga och gnälla!

Ska bli väldigt spännande att höra vad jobbiga kollegan har i sinnet. Att hon personlighetsförändrats är väl inte att hoppas på? Troligen vill hon ha något av dej, ser med spänning fram mot fortsättningen ...

Önskar dej all lycka till med mobiler, bluetooth (som jag inte vet riktigt vad det är, gammal och gaggig som jag är) och framför allt med tentor!

Förresten, du kan inte ana så många stickade rattmuffar som flyter runt här i cyberspacen! Nu vet jag att en grundförutsättning är att veta omkretsen på ratten och hur tjock den är. Sen är det bara att fräsa på!

Kram!

LenaL sa...

Hej igen,

Glömde be om en ynnest. Finns det möjlighet att ändra bakgrundsfärg på Snö? Den är jättesvår att läsa, och jag vill ju inte missa den! Tycker den är jättebra, har du inte funderat på att försöka publicera den? Hörde häromdagen om nånting här på Internet som tydligen skulle vara bra för författare som inte vill/kan/orkar kämpa för publicering hos traditionellt förlag. Kan bara inte komma ihåg vad det heter... Men nåt svenskt var det och det lät som något bra och positivt.