tisdag 27 november 2007

Inte Lambi direkt

I dagarna fem har jag gått och väntat på ett paket från Lambi. Är som jag tidigare skrev Buzzador, och får roliga grejer hemskickade, men med kravet att jag ska sprida dem till mina vänner och sedan recensera produkten. Halstabletter var populärt, och nu har jag blivit den lyckliga att få dela ut näsdukar.

Såhär i efterhand känns det lite fånigt.
Helene: "Tja, vill du ha en näsduk?"
Helene: " Nej, inte ett paket, en näsduk.
Helene: " Ja, jag ser att du varken är förkyld eller gråtfärdig, men prova ändå, dem är jättebra, luktar mint ju!"

Ja, än har inge näsdukar kommit till mig, kansk eär dem i miniförpckningar så jag slipper dela ut dem styckvis. Kansk eska slänga dem på marken framför söta pojkar? Framför U? Ne, då skulle han gnälla och be mig städa upp efter mig. Vidare romantisk är han inte...

Ja, till saken nu då. I fredags kom en postavi. Jag flög iväg till ICA för att hämta mina näsdukar. Det var inga näsdukar, utan en underlig rosa myskonstalation/byxor/munktröja, som var en premie från Amelia. Varning varning, vansinnigt ful och dåligt material. Mer papper än plysch. Sablar, tänkte jag, var är mina näsdukar!!!

Igår kom en till avi. Trottsade snöyran och kom fram till posten. Men då hade inte paketet kommit fram! Gnäll!

Idag på morgonen åkte jag supertidigt till posten, före jobbet alltså, för att äntligen få dem. Men inte var det ett buffigt stort paket inte. Ett litet platt från Svärmor.
Med ens blev jag på mycket bättre humör. Sprang till bilen och slet upp paketet. I den låg det en underbar, superfin kreation, en fantastisk sjal med spets och pärlor!!! Eftersom min dummobil inte fungerar som den ska, och jag är på jobbet långt borta från nykameran, men ändå ville skriva om min fina sjal, kolla in på Lenas blogg( hittar den i vänsterspalten) vänster. Känner mig som en isprinsessa! Så nu saknas det bara näsdukar att slänga ut till mina isprinsar!

2 kommentarer:

LenaL sa...

Så roligt att det tråkigt platta paketet dög, nu när det bulliga, mulliga näsdukspaketet inte kommit! Men lugn, de kommer nog snart också, så du kan starta utslängandet. Ska bli väldigt intressant att höra resultatet, om det dyker upp en massa isprinsar. Fast låter det inte lite kallt och hårt med isprinsar?

Ståålfågel sa...

Isprinsar är bra att ha i dammen med fiskpinnarna! Dem kan bada, leka och skoja tillsammans under isen! På det sättet får fiskpinnarna lite aktivitet och vattnet bottenfryser inte. Dock får man mata dem ibland, med julgröt och vodka.