fredag 23 november 2007

Varde snö?

Idag hjälpte jag eleverna med att göra klart tidningen som ska säljas på Öppet Hus i morgon. 15 kr för blandad kompott av energi och slarv. Samt egenhändigt redigerad av mig, vilket kanske inte är till tidningens fördel.
Men men, de små liven kommer skrapa ihop till entrén till Lisebergs julmarknad, dit vi ska den 6 december, Om de säljer 4 var, vilket inte borde vara en omöjlighet, med tanka på alla kollegor som känner sig dumma om dem inte köper.

Ja, det tog fyra timmar, redigeringen alltså. Sen åkte jag hem och fick ett stort paket på posten från svärmor!!!!!! Varma mössor och vantar till både U och mig. Så fina! Mina favoriter syns på bilden! U ville inte vara med på bloggkort. Stålis ställde upp istället. Hon fick en egen mus, men X tog den, så tyvärr kunde inte heller den visas.


Nu är det bara snöns som saknas. De senaste dagarna har det töat i massor. Men jag tror jag lyckades ta några ok vinterkort medan solen strålade.
Här nedan syns en liten Murgröna precis vid vårt spa. Klicka gärna på bilden, mycket vackrare i STOR format!



Och här är vår tomt med stigen ut mot Skogen



Och här är vår halvfrysta damm. Undrar om guldfiskarna kommer klara sig hela vintern?

2 kommentarer:

LenaL sa...

Så roligt att paketet kommit fram. Och ännu roligare att se att du kunde använda i alla fall en del av det! Slit dem med hälsan. Tala om ifall ni vill ha något annat, eller något liknande fast på annat sätt. Förresten, du glömmer väl inte att mäta ratten? Stackars Stålis, fick hon inte ha musen. Kanske lika bra att göra en till?

Lycka till med tidningsförsäljningen i morgon! Håller tummarna för att kvoten uppfylls och att ni får en riktigt härlig dag på Liseberg.

Jättefina bilder! Ni har det allt ganska mysigt där ute i Stora Skogen!

Lilla jag sa...

Jättefin bild på dig o stålis! Fina färger, de lär synas i skogen. (Kankse skrämmer bort en och annan björn oxå :)

Själv sitter jag med panikkänslor. Insåg att jag inte kommer att vara hemma de två nästkommande helgerna och sedan ska tentan lämnas in. Gulp.