måndag 12 november 2007

Räddarna i nöden



Bildförklaring:
Moeblus av svärmor, varm och skön
Tigerbalsam som luktar knepigt, smetigt i ny fräsch vit förpackning
Voltaren 100 mg, ser nästan rosa elefanter
Litteraturens historia i världen
*************************************************************************************************************************

Idag har eleverna estetvecka. Det innebär i korthet att jag inte har några lektioner. Tjoho!

Tid att planera, tid att plugga! Och med överlevnadskittet så är jag varm, illaluktande och drogad. Och känner inte av nackspärret. Och beredd på självförsvar, se tegelstenen, som är en av två tjocka fackböcker tills på fredag. Bra att ha om katterna anfaller.

Men tro det eller ej, saker börjar ordna sig. Jag har hunnit med ganska mycket plugg, så jag är inte lika nervös som tidigare. Ska göra lite mindmaps idag. Hurra, lite ordning och reda på studierna.
Och U lagar mat!
Och med mitt överlevnadskitt så kunde jag backa bilen och med andra ord vrida nacken utan att börja smågråta.
Och skriver på i novellen Snö, äntligen igen!

Men måste gnälla ändå, det hör till denna bloggen.

Dagens nagativiteter.

1. Batteriluckan på min sprillans nya kamera sitter dåligt. Måste prata med affären i morgon. Segt.
2. Disken är odiskad.
3. Jag vill spabada med mina nya spaleksaker ( självlysande blommor, simmande fickar med fiskbäbisar och hjärtformade kuddar)som vi köpte i Göteborg. Måste plugga istället.

2 kommentarer:

LenaL sa...

Så härligt att höra att saker och ting och nackspärrar och pluggspärrar börjar lösa sej! Är det på fredag det smäller? Ska hålla alla fingrar och tår och inte göra annat än tänka positiva tankar för dej då!

Har idag inhandlat ett riktigt mullinuffigt garn som kanske kan komma till pass i snöyran. Väldigt fint kort av snöinvirat spa!

Ska nu skrolla ner och se om jag får veta vem i hela världen Jörgen är.

Karin sa...

Hoppas du mar battre snart. X