onsdag 12 september 2007

För första gången

För första gången i mitt liv är jag sjukskriven. Ja, i mitt arbetsliv, men jag var inte mycket sämre under skoltiden, hade noll frånvarotimmar under hela gymnasiet. Jag och en vän, M, hade slagit vad under gymnasietiden, vem som skulle hålla nollan längst. Hon somnade på bussen från Hyltebruk en gång, och kom försent. Jag vann och fick en fin cd-skiva i present! Lustigt var att detta var på luciadagen, och att alla trodde att m hade festat loss under natten. Dock var m en mycket skötsam flicka på den tiden, och hade helt enkelt bara somnat.

Vilet fall, detta är min fösta sjukdag. Halsen kliar, näsan rinnger och musklena värker. Jajamensan, och tanken är att jag ska ha skoj i London i helgen. Ska lägga mig och sova lite till snart, och när jag vaknar vid luch, kommer jag givetvis vara helt frisk:-) Not, men förhoppningsvis lite bättre. U tar hand om mig, jag får juce och chips och ompyssling. Borde vara sjuk oftare, i viss mån är det riktigt mysigt! Tror att jag underskattat det här med att vara lite lagom sjuk. Folk tycker synd om dig, och man får gå i mjukisbyxor dagen lång utan att U tycker jag är fånig. Om det inte hade varit för själva sjukdomen, är detta något jag verkligen skulle rekomendera!

Inatt drömde jag att jag snodde en godissnögubbe från ett konditori och blev jagad av innehavaren. Åt uppd en jättefort, supergod med russin i mitten! Vågade inte erkänna stölden utan gömde mig bakom U när vi gick hem. Vägrade sedan äta huvudeteftersomdet var marzipan. Gick tillbaka till affären, där låg massor av godissnögubbshuvuden. Tolkningsföslag?

1 kommentar:

LenaL sa...

Om än inte tolknings- så dock förslag: en drömtydarbok. Det låter som om det skulle kunna bli välidt givande läsning. De där icke uppätna marsipansnögubbehuvuden låter faktiskt som om det skulle kunna ha en väldigt djup innebörd, frågan är bara vilken.

Usch hu så tråkigt det här med din hals och förkylning! Hur ska du orka med helgen? Har du provan Echenagarede (om det nu är så det stavas?) eller Kan Jang? Bådadera kan finnas i bättre mataffärer.