fredag 21 september 2007

Pengalös

Jag brukar alltid ha pengar på mitt visakort. Ibland har jag gjort slut på lönen, då överför jag från mitt sparkonto, så ja, pengar finns.

Idag var jag bara en snabbis på jobbet och tänkte ta en sväng förbi Netto, dels för att funda skräpgrejer för egen del, men dessutom finns det mängder av fynd som man kan dubbla priset på på Tradera. Åkte dit och hittade värdens bästa ridjacka. Ja, nu ska jag ju inte längre rida, men jackan var ett "fynd", både vattentät och vindtät och varm och fin. Perfekt för ridning och kyliga svamppromenader tänkte jag och shoppade loss.

Men hör och häpna, kortet funerade inte! Pinsamt värre och jag fick snällt köra hem.Var lite orolig för att pebngarna faktiskt var slut på kortet. Här hemma upptäckte jag att jag minsann hade pengar på kortet, men kom på att jag hade slagit min gamla kod, denjag hade före jag bytte kort pga dummingar som avregistrerat koder när man betalat.

Så nu ska jag köra tillbaka till Netto och köpa min fina jacka. Sen ska det svamppromeneras för fulla muggar!

2 kommentarer:

LenaL sa...

Hoppas jackan fanns kvar? Den verkar go att ha när du är ute och virrar i skogen, antingen det gäller svamp- eller kattpromenader!

Anna sa...

Om du har några kronor över så vet jag en som inte har det :)