onsdag 26 september 2007

Jag alskar Hillen

Idag när jag kom in till klassrummet stod det " Jag alskar Hillen" på tavlan. Kan man bli någon annat än förälskad i sina elever?

Sen undarde tjejerna om de kunde få prata med mig i enrum. De undarde om vi kunde ha "tjejsnack" en gång i veckan, och prata om kroppen och killar. Absolut, tyckte jag, och de strålade upp och började fnittra och småprata om vilka tema som de ville ta upp.

Ja, så kom alltså U hem igår. Han verkade haft det riktigt bra. Katterna och jag var glada, och spelningarna hade gått kanonbra! Mycket resor dock, och tydligen heter alla i Ryssland Sacha eller Alexander. Bra att veta om man söker någon. Kan kanske bli lite svårt att hitta någon på facebook. Dock hade de haft ganska lite tid att turista, inte hunnit in på kul museer eller shopping. Trist för mig eftersom jag inte fick någion kul present.

Sen fick vi veta att ingen sökande av tjänsten som vi haft ute var behörig, och nu får vi alltså fortsätta med att jobba dubbelt. Kuligt. Jag var så trött de sista timmarna att jag inte visste vad jag hette. Hillen kanske?

Hemma badade vi bubbelbad och åt pasta. Kanske inte helt nödvändigt eftersom jag åt jättegod "pedagogisk" lax med eleverna idag.

Dagens slutsatser:

1. Jag tycker verkligen om mitt jobb!
2. Äntligen tycker jag det är roligare att undervisa än att planera.
3. Jag vill ha en present från Ulf( pik, pik, ...pik:-)
4. Gratis lax är god lax
5. Ska ta upp på nästa möte med rektor att mina elever behöver pedagogisk lunch med mig varje dag.
6. "New Generation" ska ha ett möte på skolan. Illa illa usch usch illa.

Inga kommentarer: