fredag 28 september 2007

Jävligt dåligt humör

Goddag mina vänner, bättre hålla er på avstånd idag.

Denna dagen må vara ett liv, men jag hoppas inte det är mitt.

1. Ledig fredag, men alldeles så mycket att göra att jag gör ingenting.

2. U är sjuk och tjurar han med, vilket resulterar i att vi tjurar mot varandra. Inget bra, inte trevligt. Alls.

3. Oborstad och o kammad och drömmer om en fin kappa, som jag inte orkar leta efter.

4. Pallar inte ens åka till Götet i helgen. P har inflyttningsfest men just nu känns resan mest lång. Den som ändå bodde mitt i smeten! U kommer åka själv, ännu mer ensamhet. Dessutom måste jag plugga och har de facto inget val.

5. Kantarellskog i alla ära, men när vinden ilar och det småduggar må hela skogen glimma av guld, någon annan få göra sig besväret.

6. Önskar jag besatt en lika fin kamera som E så jag kunde ta lika vackar bilder, kanske skulle fungera som en frustrationshämmare? Kanske ta farafararvet och gå lös på Mulberryväskar, kappor, och kameror istället för att köpa nyttigheter som mer kattsand?

2 kommentarer:

LenaL sa...

Aj, aj, aj, detta låter inte bra!

Har månde någon elak basill tagit sej in i din kropp och som bäst håller på att munsar i sej alla de gosiga egenskaper du egentligen har därinne???

Eller är det trista Tristan som får dej så under isen?

Eller - hu hemska tanke - håller du på att bli förkyld och klen och sjuk och dålig igen?

Vad ska man kunna hitta på för att pigga upp er skogsbor? Kommer inte på något som inte kräver iltransport, och var får man tag i en sådan? En flaska portvin och en god Rocheford hade väl annars inte varit så stollig? Då hinner man inte tjura mot varandra i alla fall. Har någon av er lust att ge sej ut i rusket och uppsöka lokala butiker som för dylika varor? I så fall ska jag be att få stå för fiolerna.

Ja, apropå fiol, är F intresserad av den gamla dylika vi har i en garderob?

Anonym sa...

Upp med hakan! Tänk på barnen i Darfur, klaga inte!

Kunde inte låta bli! Är själv på gott humör eftersom jag ska åka till mitt "GBG" (som inte är en storstad utan en håla på 1800 invånare). Var 6 veckor sedan sist. Längtar efter syskonbarnen och hundarna något grymt!

Fasen vad roligt det är att blogga! Snart kanske jag låter folk läsa det jag skrivit oxå...

Förresten, jag tycker om dig även när du är okammad! Kram! Hälsa U att krya på sig.