lördag 8 september 2007

Grufflar

Morgonstund är halsontsstund.
Vaknade någon gång mitt på natten och kände att jag hade ont i halsen. Månne vara datavirus från svärmor som smittat mig, tänkte jag, gick upp och tog en halstablett. Mycket lägligt att jag genom att vara Buzzador fått massvis med påsar halstabletter. Nu har jag ett litet lager kvar, och det är alldeles utmärkt i min nuvarande situation.

Tog således en tablett, och somnade om. Vaknade irriterande tidigt för att vara lördag, och fick snällt ta en till före kaffet. Ingen bra start på helgen och veckan. För i veckan är det ju bröllop och då måste jag vara i topp.

Har nu tjurat runt i stugan. Plockat upp lite skräp så U inte tror att han kommit fel när han kommer i eftermiddag. Vill ju inte att han vänder i dörren av misstag att han tror han hamnat på tippen. Plocka upp skräp är inte kul. Och när vi är i London kommer en kollega bo här och passa katterna. Det innebär att hon med all säkerhet eventuellt kanske "råkar" rota lite i mina lådor, vilket i sin tur betyder att jag måste vika fint, och inte hastigt trycka ner mina kläder. Eftersom de blivit "hastigt tryckta" den senaste tiden, innebär det att jag idag måste hiva upp alla lådor och vika fint för synes skull. Hjälp vad patetiskt, egentligen. Hon kanske inte ens rotar?

1 kommentar:

LenaL sa...

Strunt i eventuellt rotande. Tänk på att du gör hennes dag om hon hittar något att förfasa sej så där lite lagom över!
Hoppas ni får en härlig fortsättning på helgen.
Kram och krya på dej!