söndag 2 september 2007

Otäcka drömmar

De senaste nätterna har jag drömt mycket och intensivt. Och inget trevligt. Nattens dröm var en lång historia där jag bråkade med de flesta, men jag minns mest ett jobbigt gräl mellan mamma och jag, och sedan mellan U och mig.
Vad jag bråkade med mamma om minns jag inte men, vi grät och det var farligt jobbigt. Minns att en fd kollega satt i rummet bredvid, och jag var rädd att hon skulle höra våra skrik...

När jag sedan bråkade med U var vi på systemet. Vi kom i sista minuten och jag frågade efter namnet på ett vin jag ville ha. När han ansåg att han inte hade tid att svara blev jag sur och sprang ut och grät. Sen ville jag ha en djup diskussion med honom, men han skrattade bara. Det var kanske det jobbigaste.

Sen är tanken att jag ska vakna och känna mig utvilad. Sällan! Jag känner mig omskakad och förvirrad och på dåligt humör. Inte blev det bättre av kantarellfjaskot igår.

U och jag ville ha en myskväll och skulle göra stekta kantarellsmörgåsar. Gick en rejäl runda för att få tag på några liter. Et timme senare var vi nöjda och jag skulle ta tag i rensandet. att rensa kantereller är inget kul, och jag rensade och rensade och rensade...och rensade. Sen stekte vi dem och la dem på rostade mackor. Precis när vegeterianen U skulle ta första tuggan ser han en knaperstekt mask i tvåcentimetersklassen som ligger på toppen och ser oaptitlig ut. Varken han eller jag klarade av kantarellerna och det blev ostmackor för oss båda. Nästa gång får han rensa!

Dock va det en riktigt rolig dag påstan igår. Det var marknadsdag inne i Jönköping och det var massor av låga priser och Traderafyndsmöjliigheter. Jag köpte lite till mig, lite till Tradera och ett par rejäla ecco vinterstövlar för halva priset. Hittade också hemliga påsar från The body shop där man fick en massa grejer för 39 kr. Köpte två påsar och blev verkligen klatt förvånad. Hälften till mig, hälften ut på auktion. Nu är jag pank och ska till London om två veckor och där hade jag också tänkt att shoppa loss. Snälla Traderare köp mina grejer, dyrt!
Köpte en Trisslott för att muntra upp min ekonomi. Den var en supertrisslott för 40 kr, kunde vinna respengar eller vad det nu var. Till min förvåning vann jag...25 kr. Toppen eller nåt.

Inga kommentarer: