torsdag 27 september 2007

Tristan och Isolde


På gymansiet läste jag någon kortvariant av Tristan och Isolde. Bestämde mig, liksom så många andra, att min förstfödde skulle heta Tristan.

Lästa några verser, översatta från originalet för ett tag sedan, fortfarande hade jag en barnslig förälskelse i det namnet.

Laddade ner filmen och tittade på den idag. Nu är Tristan ett fånigt namn lika romantiskt som att döpa en unge till "Robin Hood".

Dock var Isolde lysande, Sophia Myles, som även är med i mitt favo avsnitt av Dr Who "The Girl in the Fireplace". Värsta bästa avsnittet, och Sophia är fantastisk, lysande brilliant!

Dessutom hann jag äta upp den påse pistagenötter som jag hade köpt till U. Nu ser vi på efterlyst och det är en riktig höjade i jämförelse med kvällens tidgare tvupplevelser.

Imorgon är jag ledig. Tyvärr får jag fortsätta med tragedin Tristan, för jag har mnassor, alldeles för många verser kvar. Sen har jag all den andra höviska litteraturen, och balladerna och och och att gå igenom.

Gisssa vad mycket jag kommer städa imorgon!

2 kommentarer:

LenaL sa...

Ja, ja, inget ont som inte har något gott med sej! Får du städat imorgon slipper du det sen på jättelänge!
Fast klart, triste Tristan försvinner väl inte tillsammans med dammråttorna, så det är kanske smartast att städa undan honom först. Och nån mer liten ballad fixar du nog också, tänk på att du då inte behöver dammsuga!

Anonym sa...

pucko