måndag 3 september 2007

I stort sett menlös

Denna dagen var i stort sett menlös.

Tjat!, jag vet att det heter "denna dag", men vad spelar det för roll? Sluta gnäll, förstår du budskapet, går det ju fram?

Sov dåligt i natt. Ovan att ligga ensam och sängen var stooor. Katterna tryckte sig visserligen kring mig, antar att även de saknade U, så vi låg i en alldeles för varm klump. De brukar få lov att ligga på, runt, bredvis, under och över honom. Han blir också varm, men är mer tolerant än jag. Jag fixar inte att känna hud/päls när jag ska somna in. Visst, före, precis när man lägger sig är det mysigt, men när man beslutat sig för att det är dags att sväva bort, ja då vill jag ligga fritt. Men inatt var vi tre. Då kändes det mindre ensamt.

Nej, jag låter ömkligare än vad jag är. Jag har haft en riktigt trevlig dag idag, skojiga elever, jobbiga kollegor och långa telefonsamtal med både vän och syster. U ringde också, han verkade ha det riktigt bra på kursen. Nyss badade jag spa, och nu tänkte jag mysa med varm choklad och "six feet under".

Det är mycket populärt med inne och utelistor. Finns det någon sådan för småhus i skogen? Trodde inte det. Så här kommer den första! Men det är snarare "vill ha" och "vill inte ha"

Vill ha: Mjuk kudde till mitt spa. Brittsommar. Nya avsnitt av Buffy

Vill inte ha: fler myggor. fler rymmande guldfiskar pga översvämmning i dammen. Döda möss på trappan som katten gett mig i present.




Ja, det var väl det det. Inga Pradaskor eller Odd Molly kjolar här inte. Men å andra sidan, det har jag ju redan så det behöver jag ju inte:-)

Inga kommentarer: