torsdag 20 september 2007

Ikea

Inatt sov jag jättegott!
Stålis valde att inte kissa i sängen, vilket var en trevlig gest. Tvättkorgen är full av lakan och täcken som borde tvättas. Vi köpte en special tvätt och torktumlare just för att kunna tummla kläderna. Nu fungerar tvättningen men inte tummlingen så vi måste hänga ut alla kläder. Och med tanke på de senaste dagarnas regnande så är alltså tvättkorgen full, och jag blev glad när nattens sängkläder kan återanvändas.

Jag ska ändå till IKEA och klaga på ett kisskydd som inte höll måttet. Skapt för småbarn som kissar i sängen, men fungerar utmärkt även för småkatter. Då slipper man få kattkiss på den dyra bäddmadrassen. Dessutom giller hon inte att kissa på den plastiga delen av skyddet, så omman vänder den så att det plastiga är fram, och har det som ett sängöverkast, så slipper vi i alla fall gula pölar på dagen.

Idag har vi haft studiedag=inga elever. Hurra vad skönt och trevligt! Vi har ätit ute, fikat, druckit kaffe, men även tillbringat massor med timmar med att lägga schema för de nya grupperna. Våra tre grupper ska bli fyra, och en ny tjänst ska tillsättas. Platsbanken har vår ansökan, den går ut om fyra dagar men, ingen! har sökt tjänsten Svenska/engelska. Under tiden får vi tre jobba för fyra, men vi hoppas på att någon, nästan desperat vem som, söker tjänsten. Vi la nu schema för denna lärare så det ska vara klart när hon/han dyker upp. Det fina med detta är att vi tre kunde byta ut pas vi inte gillar själva! hurra för studiedagar!

2 kommentarer:

LenaL sa...

Håller tummarna för en S-lärare!

Anna sa...

Hej syrran!

Idag gick jag igenom i stort sett hela Linné och Vasa med ett svart streck på kinden. Upptäckte det när jag kom hem. Jag funderade på varför alla tittade på mig, och knyckte lite på nacken och kände mig snygg. Nu vet jag varför.

Tjing!